محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در جمع راهپیمایان مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد ورامین گفت: این قیام با بهره مندی از شبکه گسترده فرهنگی مردمی به عنوان یک شبکه پویا و دینی وارد میدان شد و در کمتر از ۲۴ ساعت یک حرکت تاریخ ساز را در کشور رقم زد. به گزارش پایگاه خبری شهید […]

محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در جمع راهپیمایان مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد ورامین گفت: این قیام با بهره مندی از شبکه گسترده فرهنگی مردمی به عنوان یک شبکه پویا و دینی وارد میدان شد و در کمتر از ۲۴ ساعت یک حرکت تاریخ ساز را در کشور رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ظهر امروز، یکشنبه در جمع راهپیمایان بزرگداشت حماسه ۱۵ خرداد که در شهرستان ورامین برگزار شد، گفت: قیام خونین مردم ورامین در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مبدا انقلاب اسلامی به حساب می آید و امسال نیز در واقع شصتمین سال آغاز نهضت اسلامی ملت ایران است، شاید در آغاز این نهضت کمتر تحلیلگر سیاسی تصور می کرد که با قیام خونین ۱۵ خرداد، سنگ بنای یک نهضت و تمدن بزرگتر پایه گذاری شود.

وی ادامه داد: نقطه شروع قیام خونین ۱۵ خرداد، روز ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ با سخنرانی عصر عاشورای امام راحل در جوار حرم حضرت معصومه (س) رقم خورد و ۱۵ خرداد سال ۴۲ چندین هزار نفر مردم حسینی ورامین در اعتراض به بازداشت و دستگیری امام راحل، کفن پوش راهی تهران شدند و بدون شک غیرت دینی و همیت حسینی عزاداران حسینی آغازگر این نهضت بود.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی گفت: این نهضت با بهره مندی از شبکه گسترده فرهنگی مردمی به عنوان یک شبکه پویا و دینی وارد میدان شد و در کمتر از ۲۴ ساعت یک قیام تاریخ ساز را در کشور به وجود آورد و این حرکت تاریخی موجب فخر مردم ورامین شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران با پشتوانه‌ای بزرگ از خون شهدا نگهبانی می‌کند و با شتاب به سمت قله پیشرفت و تمدن سازی حرکت می کند و نهضت امام خمینی(ره) با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری با تدبیر و شجاعت مسیر شهدا را ادامه خواهد داد. همچنین خدمتگزاران در دولت مردمی امیدوارند که با تلاش مضاعف و اراده آهنین، شاهد اعتلای هر چه بیشتر ایران اسلامی باشند.