وزیر امور خارجه ترکیه ضمن حمایت از تصمیم عربستان و اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، از آمریکا به خاطر تهدید عربستان انتقاد و راه حل مشکل قیمت نفت را برداشتن تحریم‌های ایران و ونزوئلا عنوان کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،ترکیه در اختلاف عمیق بین عربستان و آمریکا […]

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن حمایت از تصمیم عربستان و اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، از آمریکا به خاطر تهدید عربستان انتقاد و راه حل مشکل قیمت نفت را برداشتن تحریم‌های ایران و ونزوئلا عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،ترکیه در اختلاف عمیق بین عربستان و آمریکا بر سر تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید، از عربستان حمایت می‌کند.

قیمت بالای نفت به تراز تجاری ترکیه به‌عنوان یک واردکننده آسیب رسانده و باعث افزایش بیشتر تورم در این کشور شده‌است. اما دولت ترکیه برای کاهش بحران تورم در کشور قبل‌از انتخابات سال آینده، به حمایت مالی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و روسیه امیدوار است. ترکیه روابط خود با عربستان و سایر کشورهای منطقه را بیشتر کرده و موقعیت خود در برابر غرب را هم حفظ می‌کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش که یک ائتلاف ۲۳ عضوی را به رهبری عربستان و روسیه تشکیل می‌دهند، در پنجم اکتبر تصمیم گرفتند تولید خود را ۲ میلیون بشکه در روز پایین بیاورند. مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه چند روز پس‌از آنکه مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید گفت آمریکا باید از در حمایت امنیتی و نظامی از ریاض به تلافی این تصمیم تجدیدنظر کند گفت مقابله آمریکا با عربستان درست نیست.