علی رغم ادعاهای مقامات سعودی برای ایجاد اصلاحات اجتماعی، سرکوب شهروندان سعودی در داخل و خارج از کشور به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،شواهد و مدارکی وجود دارد که وخامت بی سابقه وضعیت حقوق بشر در عربستان را به ویژه در دوران سلطنت «ملک سلمان عبدالعزیز» پادشاه عربستان […]

علی رغم ادعاهای مقامات سعودی برای ایجاد اصلاحات اجتماعی، سرکوب شهروندان سعودی در داخل و خارج از کشور به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،شواهد و مدارکی وجود دارد که وخامت بی سابقه وضعیت حقوق بشر در عربستان را به ویژه در دوران سلطنت «ملک سلمان عبدالعزیز» پادشاه عربستان و « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نشان می‌دهد.

به گزارش سعودی لیکس، ناظران و کارشناسان معتقدند که پرونده حقوق بشر در عربستان در دهه‌های گذشته شاهد نقض‌ها و تخلفات بسیاری از جمله محدودیت‌ها و بازداشت‌ها همراه بوده است؛اما با آغاز ولیعهدی محمد بن سلمان نقض حقوق بشر در عربستان به طور بی سابقه‌ای تشدید شد و عربستان به یکی از ناقضان فاحش حقوق بشر در جهان تبدیل شد.

مقامات سعودی در رسیدگی به پرونده حقوق بشر یک سیاست « بزن و فرار کن» را اجرا می‌کنند؛ که هر اقدام و جنایتی علیه شهروندان و منتقدان انجام می‌دهند و در قبال هیچ جامعه و نهادی نیز پاسخگو نیستند.