فعالیت های فرهنگی نباید تنها به نصب بنر در مناسبت های مختلف مذهبی و فرهنگی صورت خلاصه شود بلکه باید تولید محتوای فرهنگی متناسب با چشم انداز و رویکرد ایران اسلامی در دنیا و منطقه در دستور کار قرار گیرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی آبفا استان اصفهان،مسئول […]

فعالیت های فرهنگی نباید تنها به نصب بنر در مناسبت های مختلف مذهبی و فرهنگی صورت خلاصه شود بلکه باید تولید محتوای فرهنگی متناسب با چشم انداز و رویکرد ایران اسلامی در دنیا و منطقه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی آبفا استان اصفهان،مسئول امور فرهنگی و دینی آبفای کشور می گوید: برون رفت از چالش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تنها از طریق اقدامات فرهنگی امکان پذیر است.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور که در جمع اعضای شورای فرهنگی دینی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان سخن می گفت افزود: فعالیت های فرهنگی نباید تنها به نصب بنر در مناسبت های مختلف مذهبی و فرهنگی صورت خلاصه شود بلکه باید تولید محتوای فرهنگی متناسب با چشم انداز و رویکرد ایران اسلامی در دنیا و منطقه در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به جایگاه استان اصفهان در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: باید از این ظرفیت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده کرده و با ترویج مباحث فرهنگی و دینی در میان قشرهای مختلف مردم با شبیخون فرهنگی غرب مبارزه کنیم.
در ادامه این نشست سرپرست آبفای استان اصفهان گفت: از ابتدای دهه ۱۳۹۰ تاکنون آبفای استان اصفهان به دلیل وقوع پدیده خشکسالی با چالش جدی محدودیت منابع آبی مواجه بوده است ولی با به کارگیری فناوری های نوین در فرایند انتقال و توزیع آب و همچنین رویکرد فرهنگی درزمینه مصرف بهینه آب تا حدودی بر این چالش غلبه کرده است.
ناصر اکبری با بیان این که آبفای استان اصفهان دارای بزرگترین و گسترده ترین سامانه تله متری و تله کنترل تاسیسات آب در کشور است که از طریق آن منابع آبی را به صورت لحظه ای رصد و کنترل می کند افزود: با انجام اقدامات فرهنگی گسترده، سرانه مصرف آب در اصفهان در سال ۱۳۹۷ به ۱۵۰ لیتر در شبانه روز کاهش یافت که کمترین سرانه مصرف آب در کشور به شمار می رود.
دبیر شورای فرهنگی و دینی آبفای استان اصفهان نیز گفت: آبفای استان اصفهان رتبه شایسته تقدیر ویژه سال ۱۳۹۹ را در بین دستگاه های اجرایی استان به دلیل تلاش در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز به خود اختصاص داده است.
سید اکبر هاشمی با اشاره به فعالیت های امور فرهنگی و دینی آبفای اصفهان گفت: سال گذشته فعالیت های گسترده ای در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، سیره اهل بیت(ع)، مدیریت مصرف و آموزه های دینی، سواد رسانه ای و استفاده بهینه از اوقات فراغت بین کارکنان و خانواده های آبفای استان اصفهان در دستور کار قرار گرفت و به اجرا در آمد.
وی با بیان این که انجام فعالیت های فرهنگی دینی یکی از ضرورت های جامعه امروز است افزود: هنگامی که مولفه های فرهنگی دینی در جامعه به خوبی تبیین شود، افراد بیشتری نیز از گزند آسیب اجتماعی در امان خواهند بود.