سازمان انتصاف به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در گزارشی میزان خسارات جانی وارد شده به یمن طی ۷ سال جنگ را اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،سازمان انتصاف به مناسبت دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: کودکان و زنان یمنی کشته می‌شوند و حقوقشان طی حملات و تحریم‌هایی […]

سازمان انتصاف به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در گزارشی میزان خسارات جانی وارد شده به یمن طی ۷ سال جنگ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،سازمان انتصاف به مناسبت دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: کودکان و زنان یمنی کشته می‌شوند و حقوقشان طی حملات و تحریم‌هایی که متجاوزان تحت پوشش سازمان ملل اعمال می‌کنند، نقض می‌گردد چرا که در یمن همه قوانین و قطعنامه‌های سازمان ملل زیرپا گذاشته می‌شود و دیگر، روز‌های جهانی که سازمان ملل اعلام کرده است، حتی در حفظ بخش اندکی از حقوق زنان و کودکان یمنی تاثیر ندارد.

به گزارش خبرگزاری سبأ، طبق بیانیه سازمان انتصاف، شمار زنان و کودکان کشته شده به ۶ هزارو ۳۱۲ نفر رسید که دو هزار و چهارصد و سی و شش تن از کشته شدگان زن و سه هزار و هشتصد و هفتاد و شش نفر از آن‌ها کودکند. شمار زنان و کودکان مجروح نیز به هفت هزار و صد و بیست و پنج نفر می‌رسد که از این بین دو هزار و هشتصد و شصت و دو نفر زن و چهار هزار و دویست و شصت و سه نفر کودک هستند.