بنا به گفته معاون بنیاد مسکن، از ۲۰۰ هزار واحد شهری که در سال اول مسئولیت اجرای آن بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد تا کنون ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ واحد در دست ساخت قرار دارد و ۷۰ هزار واحد به مرحله‌ی فونداسیون رسیده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام […]

بنا به گفته معاون بنیاد مسکن، از ۲۰۰ هزار واحد شهری که در سال اول مسئولیت اجرای آن بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد تا کنون ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ واحد در دست ساخت قرار دارد و ۷۰ هزار واحد به مرحله‌ی فونداسیون رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است تا سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی توسط بنیاد مسکن عملیاتی و اجرایی شود که ۲۰۰ هزار واحد آن در روستاها و ۲۰۰ هزار واحد نیز در شهرها است. در واقع تکلیف اجرای یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد از چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن که قرار است طی چهار سال احداث شود بر عهده‌ی بنیاد مسکن قرار دارد.

طبق جدیدترین آماری که حمیدرضا سهرابی ـ معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارایه کرده ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها توسط بنیاد مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است. او از تکمیل و بهره‌برداری ۳ هزار واحد شهری تا قبل از اتمام سال جاری خبر داد.
به گفته سهرابی، هم‌اکنون فونداسیون حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی شهری نهضت ملی انجام شده است.
وی در خصوص برنامه بنیاد در سال جاری برای بهره‌برداری از پروژه‌ها نیز به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در برنامه است تا پایان سال حدود ۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها توسط بنیاد مسکن به بهره‌برداری برسد.
بنابراین گزارش، حیطه مسئولیت بنیاد مسکن شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها است اما در طرح نهضت ملی مسکن در بعضی شهرهای با جمعیت بالاتر نیز فعالیت می‌کند. علاوه بر ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ واحد شهری که به گفته مسئولان بنیاد به مرحله‌ی ساخت رسیده ۱۹۰ هزار واحد روستایی نیز در دست اجرا است. در این بخش تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت با نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.