واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم برای جلوگیری از صف‌های طولانی معاون وزیر جهاد کشاورزی از صدور مجوز بهداشتی واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم به‌منظور تنظیم بازار برای نخستین بار خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، سید محمد آقامیری اظهار کرد: این […]

واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم برای جلوگیری از صف‌های طولانی

معاون وزیر جهاد کشاورزی از صدور مجوز بهداشتی واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم به‌منظور تنظیم بازار برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، سید محمد آقامیری اظهار کرد: این سازمان در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، در دو سال اخیر هوشیارانه همه مبادی شبکه توزیع را در کنترل داشته و دارد و توانسته است برخلاف نوروز ۱۴۰۰ که مشکلات شدید ناشی از کمبود مرغ موجب بروز صف‌های طولانی و ارائه آن با کد ملی شده بود، طی دو نوروز و ماه مبارک رمضان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از بروز مشکلات تلخ بازار کاذب در آن پیشگیری و جلوگیری کند.

وی افزود: با وجود کنترل بازار تا امروز، گزارش‌ها گویای لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای واردات گوشت مرغ گرم به بازار ایران برای ماه‌های پیش‌رو است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور دلیل واردات گوشت مرغ گرم را تقاضای بازار اعلام کرد و گفت: از آنجا که گوشت مرغ گرم در بازار تقاضای زیادی دارد، وزارت جهاد کشاورزی واردات گوشت گرم مرغ را در دستور کار خود قرار داده است.

آقامیری خاطرنشان کرد: بر اساس نیاز بازار و تقاضای بخش خصوصی، برای نخستین بار در کشور مجوز بهداشتی واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ گرم صادر شده است و تاکنون بخشی از آن وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی کشور در این راستا رعایت شده است، ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور علاوه بر وظایف ذاتی و تکالیف قانونی خود مبنی بر حفظ سلامت و امنیت غذایی کشور در در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه، خود را موظف به همکاری با وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین مایحتاج پروتئینی ضروری مردم می‌داند.