سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن تعیین شود/  ۴۸ ساعت فرصت به استانداران هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن در ارتباطی مستقیم با استانداران کل کشور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و وزیر راه و شهر سازی از ضرب الاجل ۴۸ ساعته به استان‌ها برای تعیین سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن تعیین شود/  ۴۸ ساعت فرصت به استانداران


هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن در ارتباطی مستقیم با استانداران کل کشور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و وزیر راه و شهر سازی از ضرب الاجل ۴۸ ساعته به استان‌ها برای تعیین سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ امروز شنبه ۵ خرداد ماه در هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن که در ارتباط مستقیم استاندار کردستان با نهاد ریاست جمهور در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، ضمن تشریح آخرین وضعیت  نهضت ملی مسکن در کشور به ابلاغ « قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» توسط مجلس شورای اسلامی اشاره شد.

گفتنی است؛ این قانون شامل ۱۵ ماده و چندین تبصره است که بر اساس ماده ۷ آن، در استان‌‌‌هایی که نرخ تورم عمومی سالانه در آنها بیشتر از ۳۰‌درصد باشد، دولت ملکف به تعیین سقف مجاز افزایش اجاره‌‌‌بها در قراردادها است.

این سقف مجاز برای افزایش اجاره‌‌‌بها بر اساس شرایط و مقتضیات جغرافیایی در شهرهای بالای یکصدهزار نفر جمعیت، بین ۵۰ تا ۱۰۰‌درصدِ نرخ تورم عمومی تعیین می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ امروز مقرر گردید که استانداران براساس شرایط استان، تا فردا پیشنهادات خود را برای تعیین سقف مجاز افزایش اجاره‌‌‌بها در قراردادها مطرح کنند.

به شورای عالی مسکن استان‌ها اختیار داده شد که ظرف مدت ۴۸ ساعت سقف اجاره‌بها در هر استان را مطابق قانون تعیین و به دبیرخانه ارسال کنند تا شرایط مداخله قانونی و منظم در بازار اجاره توسط دولت دنبال شود.