معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به نمایندگی از هیئت دولت در بیست و پنجمین سفر استانی دولت مردمی به استان اصفهان سفر کرده است روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه در جمع مردم ورزنه گفت: ریشه مشکلات شهرستان‌های شرق استان اصفهان کم‌آبی است که رفع آن نیازمند اقدامات جدی و […]

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به نمایندگی از هیئت دولت در بیست و پنجمین سفر استانی دولت مردمی به استان اصفهان سفر کرده است روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه در جمع مردم ورزنه گفت: ریشه مشکلات شهرستان‌های شرق استان اصفهان کم‌آبی است که رفع آن نیازمند اقدامات جدی و مؤثر است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از ایثار،
دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پس از شورای اداری شهرستان ورزنه در جمع مردم این شهرستان، گفت: امروز دولت مردمی این توفیق را یافته است در بیست و پنجمین ایستگاه سفر خود به اصفهان بیاید و این افتخار برای من حاصل شد تا در شهرستان‌های شرق اصفهان حاضر شوم.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه عمده این شهرستان‌ها، تازه تأسیس بوده و نیازمند تقویت زیرساخت‌ها هستند، گفت: اغلب شهرستان‌ها از معضل نبود آب و بیکاری ناشی از آن رنج می‌برند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اگر ما با طبیعت درست برخورد کرده بودیم و در آن دست‌کاری نمی‌کردیم، امروز شاهد از بین رفتن تالاب گاوخونی، دغدغه‌های بزرگ محیط زیستی، گسترش پساب صنعتی، شیوع بیماری‌های واگیرداری چون سالک، پیشرفت بیابان و وجود ریزگردها نبودیم.

وی با بیان اینکه در بروز همه این مشکلات دست انسان در کار است و متأسفانه در اغلب تصمیمات چون استقرار فولاد در منطقه کویری به عاقبت کار اندیشیده نشده، افزود: برنامه‌ریزی‌های ما باید درازمدت باشد، برخی از این زیرساخت‌ها برای یک استان و شهر لازم بوده است، اما در هنگام اجرای هر برنامه باید به پیامدهای درازمدت آن فکر کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در دیدار چهره به چهره با مردم ورزنه، کمبود آب و بیکاری فصل مشترک تمام مردم است و قطعاً در این رابطه هیئت دولت و شخص رئیس جمهور جلسات متعددی داشته و خواهد داشت تا یک تصمیم جدی، اساسی، درازمدت و بنیادی گرفته شود.
وی با بیان اینکه در هیئت دولت باید پیرامون حل مسئله آب در استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خوزستان و یزد به صورت مشترک نگاه شود، گفت: البته توجه به موارد قانونی و حتی موارد حقوقی که چند صدسال قدمت دارد، در این زمینه مهم است و باید در مورد آن تدبیر و حق و حقوق قانونی استخراج شود.

معاون رئیس جمهور افزود: بخشی از مشکلات شهرستان‌ها با تقویت زیرساخت‌ها به مرور حل خواهد شد و امیدوارم که این سفر مؤثر بوده و آثارش در زندگی مردم مشهود شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره مشکلات شهرستان ورزنه گفت: مشکل اصلی شهرستان‌های شرق اصفهان کم‌آبی است و چون این منطقه در انتهای مسیر زاینده‌رود است در بیشتر فصول سال آبی به این منطقه نمی‌رسد و با توجه به خشک شدن آب تالاب گاوخونی مشکلات زیاد در حوزه کشاورزی، زیست‌محیطی، بهداشت و درمان و معیشت مردم بروز کرده و ریشه این مشکلات مسئله آب است که رفع آن نیاز به اقدامات جدی، مؤثر و درازمدت دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل تازه تأسیس بودن این شهرستان‌ها مشکلات زیرساختی هم در آنها وجود دارد، افزود: لازم است در مورد ادارات و زیرساخت‌ها هم به این منطقه توجه شود ضمن اینکه مسائلی مانند تأمین مسکن نیز وجود دارد که امیدواریم با مصوبات این سفر بخشی از این مشکلات کاهش یابد.