نتایج تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشانگر سطح عمیقی از بی‌اعتمادی نسل جوان سیاه پوست به پلیس این کشور است؛ تا حدی که آن ها در صورت بروز خطر هم تمایلی به تماس با پلیس ندارند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط موسسه مشاوره عدالت کیفری «کرست» فقط ۳۶ […]

نتایج تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشانگر سطح عمیقی از بی‌اعتمادی نسل جوان سیاه پوست به پلیس این کشور است؛ تا حدی که آن ها در صورت بروز خطر هم تمایلی به تماس با پلیس ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط موسسه مشاوره عدالت کیفری «کرست» فقط ۳۶ درصد از نوجوانان سیاه پوست اعلام کردند که به پلیس اعتماد دارند. ۶۱ نفر از مشارکت کنندگان در نظرسنجی صورت گرفته حضور پلیس در سطح جامعه و ایست‌های بازرسی را عاملی برای امنیت عنوان کرده‌اند اما کودکان سیاهپوست تنها ۳۶ درصد از این آمار را تشکیل می‌دهند.

یافته‌های موسسه کرست که از بین یک هزار و ۵۴۲ نفر بین سنین ۱۰ تا ۱۸ ساله صورت گرفته است، همچنین نشان می دهد که جوانان سیاه پوست تمایلی برای تماس با اداره پلیس در صورت بروز خطر ندارند.

«تایرون جویس» عالی‌ترین مقام سیاه‌پوست پلیس انگلیس، نتیجه این گزارش را شرم‌اور و غم‌انگیز خواند و ادعا کرد که برای تغییر این وضعیت تلاش خواهد کرد.

این درحالیست که شواهد و قرائن همواره موید رفتارهای تبعیض آمیز پلیس انگلیس علیه اقلیت‌های نژادی، قومی و مذهبی بوده است. طبق داده های ارائه شده توسط پلیس انگلیس، مرگ آفریقایی تبارها بر اثر جراحات مربوط به درگیریهای درون زندانها یا در حین برخورد پلیس با اعتراضات خیابانی، دو برابر بیشتر از سایر شهروندان است. این موضوع بیانگر نژادپرستی نهادینه شده در نیروی پلیس و همچنین نظام درمانی این کشور است.

پژوهشی که روزنامه گاردین در آگوست ۲۰۲۲ در انگلستان و ولز انجام داده است، نشان می دهد که احتمال جریمه شدن اقلیتهای قومی، تقریباً دو برابر بیشتر از سفیدپوستان است. مصاحبه با افسران پلیسی که در خیابانها به اعمال مقررات پرداخته و با پژوهشگران دانشگاه لیورپول صحبت کرده اند نیز درستی این آمار را نتایج تایید می کند.

نتایج همچنین حاکی از آن است که نژادپرستی نهادینه بر عملکرد کسانی که در دوران همه گیری کرونا قدرت اجرایی داشته اند،؛ تاثیرگذار بوده است. به عنوان نمونه، افسران پلیس از قدرت خود برای جریمه کردن بی چون و چرای افرادی که قرنطینه را رعایت نکرده بودند، بهره گرفتند؛ چرا که به گفته برخی از آن ها، برخی از نژادها قوانین را رعایت نمی کنند. این درحالی است که به گفته یکی از نویسندگان این پژوهش، «هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد گروههای اقلیت قومی بیشتر از سایر گروه ها قوانین را زیر پا میگذارند و این تبعیض ناخواسته در فرآیندهای سازمان وجود داشته است».

در زمینه استفاده از زور و خشونت نیز پلیس انگلیس میان سفیدپوستان و سایر رنگین پوستان تمایز و تبعیض قائل میشود.براساس گزارشها، پلیس لندن بیشترین استفاده از زور و شوکرهای الکتریکی را علیه سیاه پوستان انجام داده است. یک آمار مربوط به سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که استفاده از اسلحه های الکتریکی علیه افراد سیاهپوست هشت برابر بیشتر از افراد سفیدپوست در سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ بوده است. علاوه بر این طبق آمار و ارقام بزرگسالان اقلیت های قومی بیشتر از بزرگسالان سفید پوست قربانی جرائم نژادپرستی هستند.

روزنامه گاردین در گزارشی دیگر در آگوست ۲۰۲۲ به تحقیقاتی اشاره کرده است که نشان می دهد تعصب و نژادپرستی در پلیس انگلیس موجب شده است تا اقلیت های قومی بیشتر از همتایان سفیدپوست خود برای نقض پروتکل‌های بهداشتی کرونا جریمه دریافت کنند. این مطالعه مبتنی بر مصاحبه با افسرانی بوده است که در خیابانها بر پروتکل های بهداشتی مربوط به همه گیری کرونا نظارت داشته اند.

در سطح ملی، ارقام مربوط به انگلستان و ولز نشان می دهد که احتمال جریمه شدن اقلیتهای قومی تقریبا دو برابر بیشتر از سفیدپوستان است. یکی از پژوهشگران این مطالعه می گوید یافته ها نشان می دهد که نژادپرستی نظام مند احتمالا در برخورد با ناقضین پروتکل های بهداشتی در برخی موارد تاثیر گذاشته است.

این گزارش همچنین می گوید برخی از افسران به محققان گفته اند که اقلیت های قومی بیشتر در معرض دید و توقف پلیس هستند؛ چرا که در مناطق «فقیر» یا «مشکل آفرین» زندگی می کنند و حضور پلیس در این مناطق بیشتر است.