رئیس جمهور چین در نامه‌ای به رهبر کره شمالی که ساعتی قبل از برگزاری اجلاس حزب کمونیسم چین صورت گرفت؛ خواستار ارتباط، اتحاد و همکاری دو طرف شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین به «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی نامه رسمی ارسال کرد. در […]

رئیس جمهور چین در نامه‌ای به رهبر کره شمالی که ساعتی قبل از برگزاری اجلاس حزب کمونیسم چین صورت گرفت؛ خواستار ارتباط، اتحاد و همکاری دو طرف شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین به «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی نامه رسمی ارسال کرد.

در نامه رئیس جمهور چین به رهبر کره شمالی که پیش از شروع بکار کنگره تاریخی حزب حاکم کمونیست چین ارسال شده است، شیء جین پینگ گفت که بیش از هر زمان دیگری مهم است که پکن و پیونگ یانگ روابط و وحدت خود را حفظ و تقویت کنند.

ارسال این نامه که از سوی رسانه دولتی کره شمالی تائید شده است، همچنین روابط عمیق دو کشور را نشان می‌دهد.

گفته شده ارسال این نامه در پاسخ به تبریک‌هایی بوده که کیم به مناسبت شروع بکار کنگره حزب کمونیسم چین ارسال کرده است. شیء قرار است در بیستمین کنگره حزب کمونیسم چین برای سومین دوره پنج ساله به عنوان دبیرکل حزب حاکم معرفی شود.

همزمان خبرگزاری دولتی کره شمالی تمایل خود را برای تقویت روابط بین چین و کره شمالی ابراز کرد و گفت: روابط دو جانبه پکن و پیونگ یانگ کمک بزرگی به ایجاد نشاط دو کشور و خرسندی مردم آنها و دفاع از صلح و ثبات در منطقه و بقیه جهان خواهد کرد.