وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای تغییر دادن مسیر اشتباه تمام فرمان های بخش اقتصاد را به سمت تکمیل و تسهیل بیشتر به سمت فعالان بخش خصوصی می چرخانیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، شامگاه پنجم آبان ماه، استاندار […]

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای تغییر دادن مسیر اشتباه تمام فرمان های بخش اقتصاد را به سمت تکمیل و تسهیل بیشتر به سمت فعالان بخش خصوصی می چرخانیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، شامگاه پنجم آبان ماه، استاندار اصفهان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، ضمن ابراز تأسف و تسلیت از شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی (ع)، گفت: شورای گفتگوی استان اصفهان در نوع خود یکی از توانمندترین و فعال‌ترین جلسات شورای گفتگوی استانها در کشور است.
وی ادامه داد: این شورا با حضور اعضای اصلی با برنامه و کارهای کارشناسی تشکیل می شود تا بهترین خروجی را از این جلسات دریافت کنیم. یکی از خصوصیاتی که فعالان اقتصادی در این شورا دارند این است که از فعالان بسیار خوش نام اقتصادی استان هستند.
استاندار اصفهان بیان کرد: اعضای این شورا منافع شخصی خود را دنبال نمی کنند و مصلحت استان و کشور را در نظر می گیرند از همین رو نظرات مشورتی منحصر به فرد اعضا راهگشای امور است. اعضای این شورا جمعیت قابل توجهی از اشتغال استان را تحت پوشش دارند و از واحدهای صنعتی بزرگ استان هستند که انصافاً در برهه‌های مختلف و نیازمندی های کشور به میدان آمده اند.
وی خاطرنشان کرد: نقش این جمع و اعضا در بهبود شاخص فضای کسب و کار استان مثال زدنی است. دو سال قبل این شاخص در استان عدد ۲۸، سال گذشته ۱۵ و امسال به عدد ۵ رسیده است. ریشه های اصلی بسیاری از اتفاقات اقتصادی در استان اصفهان در همین جلسات قرار دارد که از این بابت بسیار خرسندیم و از همه اعضا قدردانی می کنیم.

دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست بیان کرد: برای من همیشه جلسات شورای گفتگو به جهت این که همواره خاتمه جلسات با پیام همدلی، رفع مسائل و مشکلات همراه بوده؛ قابل احترام است چون فعالان بخش غیردولتی در شرایط مختلف نگاه صبورانه ای به حل مشکلات داشته و دارند.
وی ادامه داد: اصفهان در طول تاریخ قلب تپنده فعالیت های اقتصادی کشور بوده است. کارآفرینان این استان ارزش الگو شدن در سطح ملی و معرفی شدن به نسل جوان را دارند و به طور ویژه جلسات شورای گفتگوی استان اصفهان برای من دارای اهمیت است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: جامعه به هر دلیلی در دو ماهه اخیر با ناآرامی مواجه شده است که اگر فعالان اقتصادی بعنوان ستون های کسب و کار، تولید، صنعت و تجارت کشور محکم، امیدوار و با نگاه به آینده گام بردارند از روزهای سخت عبور و از مسیر اصلی منحرف نخواهیم شد.
وی ادامه داد: امید، وجه مشترک پیوند دهنده میان ماست که برای قدرت اقتصادی ایران در حال جنگ شبانه روزی هستیم. توقع ما این است که فعالان اقتصادی بخش خصوصی کمک کننده و امیددهنده به جامعه باشند تا از شرایط اقتصادی سخت بگذریم و متقابلاً ما نیز به عنوان سیاست گذار بایستی کاری انجام دهیم که شرایط برای عبور فعالان اقتصادی از شرایط فعلی هموار شود.
خاندوزی اظهار کرد: با دستگاه های اجرایی که در بدنه دولت هستند می جنگیم تا اصلاح امور را از سیستم خودمان آغاز کنیم. این چالش در ارائه مجوزهای کسب و کار متبلور است. از طرفی برای تغییر دادن مسیر اشتباه تمام فرمان های بخش اقتصاد را به سمت تکمیل و تسهیل بیشتر به سمت فعالان بخش خصوصی می چرخانیم.