هماهنگی و آماده سازی مراکز اسکان برای استقبال از مسافران نوروزی مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان از آماده سازی مراکز اسکان در نقاط مختلف مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری […]

هماهنگی و آماده سازی مراکز اسکان برای استقبال از مسافران نوروزی

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان از آماده سازی مراکز اسکان در نقاط مختلف مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، جواد شفیعی با اعلام این خبر گفت: کمیته اسکان در سال ۱۴۰۱ توانست علیرغم فرصت محدودی که در اختیار داشت در ارائه خدمات به مسافران نوروزی عملکرد قابل توجهی داشته باشد.

او افزود: روند فعالیت این کمیته و سایر کمیته‌های ستاد خدمات سفر برای نوروز ۱۴۰۲ از مهرماه امسال آغاز شده و هر کدام در حیطه وظایف خود مشغول به برنامه ریزی جهت ارائه بهترین خدمات به مسافران هستند.

او با بیان اینکه اولویت اول کمیته اسکان همچون سال‌های گذشته توجه ویژه به بخش خصوصی در حوزه گردشگری و اسکان است، اظهار کرد: هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اولویت اول جهت مراجعه گردشگران خواهند بود و پس از آن مدارس آموزش و پرورش اولویت دوم را دارند.

او با اعلام اینکه همچون سال‌های گذشته تعامل بسیار خوبی با اداره کل آموزش برقرار شده، خبر داد: اسکان مسافران با حداکثر ظرفیت در مدارس انجام خواهد شد.

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفرشهر اصفهان، منازل استیجاری را از دیگر مکان‌های پیش بینی شده برای اسکان مسافران نوروزی دانست و گفت: شهرداری اصفهان با مشارکت اتحادیه مشاوران املاک اصفهان برخی از واحدهای صنفی را به منظور مراجعه صاحبان خانه‌هایی که مایل هستند منزل خود را در ایام نوروز به مسافران اجاره بدهند، انتخاب و معرفی کرده است.

او ادامه داد: مالکانی که تمایل دارند در ایام نوروز ۱۴۰۲ منزل شخصی خود را به صورت اجاره به مسافران و گردشگران واگذار کنند، می‌توانند از طریق مراجعه به واحدهای صنفی مجاز، اقدام به ثبت نام کنند.

به گفته شفیعی متقاضیان می‌توانند جهت اطلاع از واحدهای صنفی مجاز منتخب اتحادیه مشاوران املاک با سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان و یا تلفن اتحادیه ۳۲۶۶۴۴۵۰ تماس بگیرند.

شفیعی با اعلام اینکه امسال نیز همچون سال گذشته از حداکثر ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان جهت اسکان مسافران استفاده می‌شود، گفت: آخرین اولویت و تنها محل اقامت مسافران به صورت روباز و چادرخواب در باغ فدک پیش بینی شده و همکاران در مدیریت منطقه به صورت شبانه روزی در حال تکمیل و به روز رسانی تجهیزات و امکانات آن هستند.

به گفته او، کمیته اسکان همچنین جهت پیش بینی مواقع اضطرار نسبت به آماده سازی ۳۰ ورزشگاه اقدام می‌کند تا در صورت برودت هوا مسافران به ورزشگاه‌ها هدایت شوند.