ایجاد شبکه آب و برق پایدار در پایانه‌های مرزی کشور برای زائران اربعین حسینی مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با اشاره به تشکیل ستاد اربعین حسینی از چهار ماه پیش به ریاست وزیر نیرو، گفت: بعد از وقفه دو ساله به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، وزارت نیرو تمام زیرساخت‌ها را برای برگزاری آیین راهپیمایی […]

ایجاد شبکه آب و برق پایدار در پایانه‌های مرزی کشور برای زائران اربعین حسینی

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با اشاره به تشکیل ستاد اربعین حسینی از چهار ماه پیش به ریاست وزیر نیرو، گفت: بعد از وقفه دو ساله به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، وزارت نیرو تمام زیرساخت‌ها را برای برگزاری آیین راهپیمایی اربعین حسینی فراهم کرده و شبکه آب و برق پایدار برای همه پایانه‌های قدیمی و سه پایانه جدید مرزی برقرار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “یعقوب محمد مرادی” در جلسه هماهنگی و خدمات‌رسانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای آیین اربعین حسینی افزود: آب و برق ۳۲۰۰ موکب در داخل و خارج کشور تامین شده و بیش از ۱۴۰۰ واحد حمام سیار، ۱۰۹ دستگاه تانکر سیار آبرسان و شست‌وشوی شبکه فاضلاب شهر کربلا تامین شده است.
محمدمرادی افزود: در حوزه مهندسی، آبفای کشور نه تنها در مرزها بلکه داخل کشور عراق نیز در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا خدمت‌رسانی و تاسیسات لازم آبرسانی به زائران را ایجاد کرده است.
مشاور وزیر نیرو در ادامه بحث بهداشت آب در پایانه‌های مرزی و داخل عراق را مهم و حساس دانست و گفت: آب‌هایی که در میان زائران توزیع می‌شود، آب‌های بسته‌بندی و بهداشتی است و از هم‌وطنان عزیز درخواست می‌شود که در صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آن همکاری کنند.

آبرسانی به ۶ میلیون زائر اربعین از سوی شرکت مهندسی آبفای کشور
در ادامه، “فرهام کرکانی” مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: علاوه بر آبرسانی به استان‌های مرزی توسط سه شرکت زیر مجموعه، خدمت‌رسانی به زائران عتبات در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر با برنامه‌ریزی منسجم و تشکیل ۲۰ کارگروه کارها در حال انجام است، امسال تعداد پایانه‌های‌مرزی بیشتر شده و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۶ میلیون نفر تردد داشته باشیم؛ بنابراین  کار حساس‌تر و سخت‌تر از گذشته است.
کرکانی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۱۴۰ میلیون بطری آب شرب بسته‌بندی در این ایام توزیع  شود و همچنین ۱۰۰ تانکر سیار آبرسان نیز در مراکز ارایه خدمت در نظر گرفته شده است. 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان تاکید کرد: نظارت لازم از نظر کنترل کیفی آب صورت گرفته و تا زمانی که آب تایید و استاندارد لازم را نداشته باشد، توزیع نخواهد شد.