عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه اقدام فراجا در برخورد با کشف حجاب در راستای اجرای قانون انجام می‌شود، گفت: مجلس از این اقدام حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ دستور مقابله با کشف حجاب از سوی فرمانده انتظامی کل کشور، گفت: این اقدام فراجا در راستای اجرای قانون انجام می‌شود.

وی افزود: حفظ حجاب از سوی بانوان یک تکلیف شرعی و قانونی است و قوانین کافی در این باره در کشور به تصویب رسیده است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: یک تکلیف شرعی در بحث حجاب وجود دارد که فرد بین خود و خدا مسئول است که آن را رعایت کند و یک تکلیف قانونی که در قبال جامعه مسئولیت دارد تا آن را رعایت کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: اقدام فراجا در مقابله با پدیده کشف  حجاب و رصد هوشمندانه مرتکبین به این کار در سطح جامعه اقدامی قابل تقدیر و قابل حمایت است و مجلس از این رفتار و حرکت فرماندهی انتظامی حمایت می‌کند.

وی افزود: همان طور که گفتم ما در پدیده بی‌حجابی و بدحجابی قوانین کافی داریم اما اگر دولت و قوه قضائیه احساس می‌کنند خلاء قانونی وجود دارد، لایحه بدهند تا خلاء‌های قانونی را برطرف کنیم، اما در شرایط فعلی و با همین قوانین موجود هم می‌توان با پدیده کشف حجاب برخورد لازم را داشت.

به گزارش فارس، فرماندهی انتظامی کل کشور اعلام کرده که از روز شنبه ۲۶ فروردین ماه از طریق دوربین‌های مستقر در سطح شهر مرتکبین به کشف حجاب را رصد خواهد کرد که در مرحله اول به مرتکبین به این کار تذکر داده شده و در مرحله دوم این افراد با مدارک و مستندات قانونی به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.