تهیه ۳۲۵ طرح توسط اداره کل طراحی شهرداری اصفهان مدیرکل طراحی شهرداری اصفهان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۳۲۵ طرح توسط این سازمان تهیه شد که از این تعداد ۶۴ مورد مربوط به سال آینده و مابقی مربوط به تهیه یا بازنگری طرح‌های سال جاری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به […]

تهیه ۳۲۵ طرح توسط اداره کل طراحی شهرداری اصفهان

مدیرکل طراحی شهرداری اصفهان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۳۲۵ طرح توسط این سازمان تهیه شد که از این تعداد ۶۴ مورد مربوط به سال آینده و مابقی مربوط به تهیه یا بازنگری طرح‌های سال جاری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سعید کورنگ‌بهشتی با اعلام این خبر گفت: مطابق با سیاست‌گذاری جدید شهرداری و شورای اسلامی شهر، از سال ۱۴۰۱ مقرر شد همزمان با طراحی و اجرای پروژه‌های سال جاری نسبت به طراحی پروژه‌های سال بعد نیز اقدام شود تا مدارک و مستندات قابل قبولی برای برنامه‌ریزی بودجه ایجاد شود.
او ادامه داد: از سوی دیگر باتوجه به محدودیت‌های شدید وزارت کشور در تأمین جایگزین بازنشستگان و کمبود منابع انسانی، در نهایت با برنامه‌ریزی افزایش سهم برون‌سپاری در تهیه طرح‌ها، نتایجی به نسبت مطلوب حاصل شد.
مدیرکل طراحی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۳۲۵ طرح توسط این سازمان تهیه شد که از این تعداد ۶۴ مورد مربوط به سال آینده و مابقی مربوط به تهیه یا بازنگری طرح‌های سال جاری است.
او اضافه کرد: مطابق آمار، متوسط عملکرد ۹ ماهه چهار سال قبل عددی معادل ۲۹۰ طرح ابلاغی بوده است که حاکی از ۱۲ درصد افزایش عملکرد نسبت به متوسط دوره‌های قبل است.
کورنگ‌بهشتی با اشاره به پروژه‌های محله‌محور اضافه کرد: تمام طراحی‌های این اداره کل مطابق با «مهندسی خواسته‌ها» در ۹ ماهه سال تکمیل و جهت اجرا ابلاغ شده است.
او با بیان اینکه از بین طرح‌های ارائه شده می‌توان به ۱۰ طرح شامل بخش‌هایی از رینگ حفاظتی در شرق و جنوب اصفهان اشاره کرد، افزود: ۲۷ مورد ساختمان‌های فرهنگی و خدماتی عمومی، پنج مورد مسیر و ایستگاه‌های خطوط اتوبوس تندرو، شش مورد پارک‌سازی و باغ بانوان، ۳۳ مورد پیاده‌روسازی و ۶ مورد تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح از دیگر طرح های مذکور است.
مدیرکل طراحی شهرداری اصفهان اضافه کرد: ۹ مورد پل‌سازی در سطح مناطق پانزده‌گانه، ۳۰ مورد خیابان‌سازی، ۷ مورد ایستگاه بازیافت، ۳ مورد پارکینگ روباز و زیرسطحی، ۲ مورد پل عابرپیاده، ۱۴ مورد سامان‌دهی اطراف مادی‌ها، ۹ مورد طرح‌های مناسب‌سازی برای معلولان، ۶ مورد مجموعه ورزشی، ۱۰ مورد محوطه‌سازی اطراف بناهای ارزشمند و پنج مورد سرویس بهداشتی نیز در این طرح‌ها جای دارد.
به گفته او، ۲۰ مورد سامان‌دهی مسیر و تقاطع‌های ورودی خیابان‌های موجود، ۵ مورد طرح‌های تاسیساتی برقی و مکانیکی و ۵ مورد مسیر سلامت برای پیاده‌روی و حرکت درمانی نیز در زمره این طرح ها قرار دارد.