مدیر پروژه چهارباغ عباسی گفت: در حال حاضر سه پروژه عمرانی شامل زیرسازی کف خیابان شیخ‌بهایی، پروژه کف‌سازی خیابان عالم‌آرا و پارک شهید رجایی (پشت بدنه ضلع شرقی چهارباغ) توسط سازمان نوسازی و بهسازی و مدیریت‌های مناطق یک و سه در گذر چهارباغ در حال اجرا است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به […]

مدیر پروژه چهارباغ عباسی گفت: در حال حاضر سه پروژه عمرانی شامل زیرسازی کف خیابان شیخ‌بهایی، پروژه کف‌سازی خیابان عالم‌آرا و پارک شهید رجایی (پشت بدنه ضلع شرقی چهارباغ) توسط سازمان نوسازی و بهسازی و مدیریت‌های مناطق یک و سه در گذر چهارباغ در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدعلی سمیعی با اعلام این خبر گفت: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص متوقف نشدن پروژه‌های عمرانی در کشور، تأکید شهردار اصفهان در خصوص پیگیری مباحث محور چهارباغ عباسی و اینکه یکی از مباحث شش‌گانه این محور بحث کالبدی آن است، در حال حاضر سه پروژه عمرانی در این گذر در حال اجراست.
او افزود: این پروژه ها شامل زیرسازی کف خیابان شیخ‌بهایی، پروژه کف‌سازی خیابان عالم‌آرا و پارک شهید رجایی (پشت بدنه ضلع شرقی چهارباغ) است که توسط سازمان نوسازی و بهسازی و مدیریت‌های مناطق یک و سه در حال اجرا است.

او درباره مشخصات این پروژه‌ها توضیح داد: پروژه خیابان شیخ‌بهایی ۶۰ متر طول و ۱۷ متر عرض دارد و متراژ جدول آن ۱۰۸ متر است. همچنین یک آب‌نما به طول ۲۹ و عرض یک متر در این پروژه احداث می‌شود که حوض آن به صورت مربع با طول و عرض دو متر در نظر گرفته شده است.
مدیر پروژه چهارباغ عباسی خاطرنشان کرد: زیرسازی کف خیابان شیخ‌بهایی با استفاده از بتن و با قطر ۱۰ سانتی‌متر و بلوکاژ ۲۰ سانتی‌متر برای نصب موانع انجام می‌شود.
او با بیان اینکه پروژه کف‌سازی خیابان شهید عالم‌آرا به طول ۲۱۰ متر تا خیابان آیت‌الله شمس‌آبادی انجام می‌شود، تاکید کرد: برای این پروژه از سنگ مربعی ۴۰ سانتی‌متری با ضخامت ۷ سانتی‌متر استفاده می‌شود.
او ادامه داد: برای کف‌سازی خیابان عالم‌آرا از بتن با ضخامت ۲۰ سانتی متر و بلوکاژ ۲۰ سانتی‌متری استفاده می‌شود و علاوه بر احداث سه پل بتنی، زیباسازی مادی در قالب مرمت و سنگ انجام می‌شود. همچنین برای حفظ ایمنی شهروندان، نرده‌گذاری مادی به طول ۲۲۰ متر انجام می‌شود.
سمیعی اعلام کرد: پروژه پارک شهید رجایی (پشت بدنه ضلع شرقی چهارباغ) به طول ۲۴۵ و عرض ۷.۱۲ متر شامل پیاده‌رو با عرض ۶۰‏‏.۱ متر، باغچه به عرض ۹۲‏‏.۱ متر و پیاده‌رو با عرض ۶‏‏.۳ متر است که برای کف‌سازی این پروژه از بلوکاژ ۲۰ سانتی‌متری و بتن با ضخامت ۱۰ سانتی‌متر استفاده خواهد شد.

او افزود: از دیگر مشخصات پروژه پارک شهید رجایی می‌توان به اجرای ۶۵۰ مترمربع سنگ‌فرش و ۱۰۰ مترمربع جدول‌گذاری اشاره کرد.