۵۰ درصد تخفیف صدور پروانه برای ساختمان‌های دوستدار محیط زیست رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان برای نخستین‌بار برای ساختمان‌هایی که امتیاز دوستدار محیط زیست را دریافت می‌کند تا ۵۰ درصد تخفیف در هزینه صدور پروانه در نظر گرفته که عدد قابل توجهی است. به […]

۵۰ درصد تخفیف صدور پروانه برای ساختمان‌های دوستدار محیط زیست

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان برای نخستین‌بار برای ساختمان‌هایی که امتیاز دوستدار محیط زیست را دریافت می‌کند تا ۵۰ درصد تخفیف در هزینه صدور پروانه در نظر گرفته که عدد قابل توجهی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، سیدامیر سامع، با اشاره به لایحه پیشنهادی «حمایت از مدیریت بهینه مصرف آب، انرژی و توسعه فضای سبز و مدیریت پسماند از ساختمان‌های شهر» اظهار کرد: این لایحه یکی از تصمیم‌های ماندگار مدیریت شهری خواهد بود که امیدواریم با تصویب آن زمینه مشارکت همه شهروندان برای حفاظت از داشته‌ها و دارایی‌های اصفهان در حوزه انرژی و محیط زیست فراهم شود.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از مصرف آب و انرژی به شهرها اختصاص دارد و فعالیت شهروندان در منازل مسکونی، تجاری، واحدهای کارگاهی داخل و پیرامون شهر و فضاهای عمومی شهرها بیشترین مصرف آب و انرژی را به خود اختصاص داده است، افزود: هر چقدر بتوانیم در این فضاها و فعالیت‌ها میزان مصرف انرژی را از نظر مدل، شکل و فرم، جانمایی، ابعاد، معماری، فاصله ساختمان‌ها از یکدیگر و ترکیب آن با فضای سبز پیرامون خود به حداقل برسانیم، میزان مصرف انرژی مورد نیاز در تابستان و زمستان کمتر خواهد شد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در صورت نیاز ساختمانی به انرژی باید با استفاده از روش‌هایی که کمتر انرژی مصرف می‌کند، خواسته و فعالیت خود را تأمین کنیم، تصریح کرد: برای روشنایی ورزشگاه‌ها، واحدهای تجاری یا منازل مسکونی باید با کمترین مصرف انرژی الکتریکی این نیاز را تأمین کنیم، بدین معنی که چراغ‌ها بیشترین راندمان را داشته و درست طراحی شده باشد و در ساعت‌هایی که مورد نیاز است روشن و از آن استفاده شود.
وی ادامه داد: روزها از روشنایی روز استفاده کنیم و در اینجا نقش پنجره‌ها و پرده‌ها در کاهش مصرف انرژی بسیار مؤثر است یا در صورتی‌که برای فعالیت‌های روزمره به آب نیاز است، با استفاده از روش‌ها و ابزارهایی مانند شیرهای کنترلی، مصرف آن را کاهش دهیم.
حمایت تمام دستگاه‌های برای مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌ها ضروری است
سامع با تاکید بر تأمین انرژی‌های مورد نیاز از طریق انرژی‌های تجدید پذیر گفت: برای گرما سازی نیز باید از ابزارها و روش‌هایی استفاده شود تا کمترین میزان انرژی مصرف شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در مصرف انرژی‌ها باید کمترین انرژی را نیاز داشته باشیم و در صورتی‌که فعالیتی نیاز به مصرف انرژی دارد، این فعالیت باید بهره‌ور باشد و مصرف حداقل انرژی‌ها نیز باید از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شود.
وی با بیان اینکه ما می‌توانیم کمترین میزان مصرف انرژی و آب را در ساختمان‌ها، فعالیت‌های تجاری، ورزشی، ادارات و ارگان‌ها داشته باشیم، اضافه کرد: لایحه پیشنهادی حمایت از مدیریت بهینه مصرف آب، انرژی و توسعه فضای سبز و مدیریت پسماند از چنین ساختمان‌هایی حمایت کرده و تشویق‌هایی را برای جلب نظر مالکان، سازندگان، مجری فعالیت‌های ساختمانی و بهره‌برداران این ساختمان‌ها برای ترویج این‌گونه ساختمان‌ها در نظر گرفته است.
سامع گفت: این ساختمان‌ها برای اینکه بتواند این ویژگی‌ها را داشته باشد، به‌طورقطع هزینه بیشتری خواهد داشت که بخشی از این هزینه‌ها را این لایحه جبران خواهد کرد، از این رو حمایت تمام دستگاه‌هایی که در این حوزه از جمله راه‌و شهرسازی که ضوابط اصلی شهرها و ساختمان‌ها در این دستگاه تنظیم و تصویب می‌شود و ادارات و دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند شرکت‌های آب‌و فاضلاب، شرکت آب و برق منطقه‌ای، شرکت‌های توزیع برق و شرکت‌های گاز، فعالیت می‌کند، نقش مؤثر و مهمی دارد.