سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد، برای استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ساحلی دریای خزر، دامنه البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی، بارش باران پیش‌بینی می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد، برای استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ساحلی دریای خزر، دامنه البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی، بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز (۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) تشریح کرد و گفت: امروز به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد، استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های دامنه البرز مرکزی و استان‌هایی که در دامنه زاگرس مرکزی واقع شده اند، بارش باران دارند که به شکل رعد و برق، بادهای شدید موقتی و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد.

وی افزود: روز شنبه نیز این بارش‌ها ادامه دارد و روز یکشنبه در ارتفاعات البرز و سواحل خزر نیز تداوم بارش‌ها را شاهد هستیم.

این کارشناس خاطرنشان کرد: روز دوشنبه در شمال شرق بارش‌ها پراکنده می‌شود، اما سه شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را داریم.

به گفته رفیعی طی دو روز آینده در استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب غرب،استان های ساحلی دریای خزر، استان های دامنه جنوبی البرز و استان‌های دامنه زاگرس مرکزی کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و بارش‌ها در مناطق مرتفع به شکل برف و کولاک خواهد بود که مخاطراتی را به همراه دارد و هم‌وطنانی که قصد تردد در مناطق مرتفع کوهستانی و برفی را دارند، باید تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: علاوه بر این طی دو روز آینده وزش باد شدید هم پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد، سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی تشریح کرد: برای تهران امروز در ساعت‌های بعدازظهر احتمال بارش رگباری باران وجود دارد.

بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۲ درجه بالای صفر و کمینه دما فردا به ۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.

سازمان هواشناسی هشدار قرمز صادر کرد؛ احتمال خسارت شدید به کشاورزان ۲۲ استان

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز سامانه بارشی به‌تدریج از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب،‌ جنوب غرب،‌ استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی باعث بارش برف و باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

فردا شنبه در شمال غرب،‌ سواحل شمالی، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش‌ها ادامه دارد. یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز،‌ سواحل دریای خزر، شمال شرق و دوشنبه در شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

برای روز سه‌شنبه جو آرامی در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است. طی ۲ روز آینده در شمال غرب،‌ غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق مرکزی کشور و شنبه و یکشنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور کاهش محسوس دما روی می‌دهد و بارش‌ها در شمال غرب، برخی مناطق غرب و ارتفاعات البرز به‌صورت برف و کولاک خواهد بود.

بیشترین کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۱۰ تا ۱۵ درجه خواهد بود و سایر مناطق ذکرشده نیز کاهش ۴ تا ۹ درجه‌ای دما را خواهند داشت.