کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش لباس رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از کشف پرونده کلاهبرداری اینترنتی به ارزش ۹۰ میلیون ریال و شناسایی فرد کلاهبردار خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی مراجعه شهروندی به این پلیس و اعلام شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز […]

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از کشف پرونده کلاهبرداری اینترنتی به ارزش ۹۰ میلیون ریال و شناسایی فرد کلاهبردار خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی مراجعه شهروندی به این پلیس و اعلام شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی، بررسی موضوع و شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته در یکی از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی اقدام به سفارش پوشاک کرده و مبلغ ۹۰میلیون ریال نیز به حساب فروشنده واریز کرده که پس از واریز وجه، مدیر کانال مربوطه دیگر پاسخگوی وی نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان تصریج کرد: در نهایت با انجام اقدامات تخصصی، شخص کلاهبردار شناسایی کرده و با هماهنگی با مرحغ قضائی وجوه پرداختی شاکی به حساب وی بازگردانده شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: صفحات و کانال های موجود در شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای خرید کالا نیست و در این کانال‌ها، هیچ ضمانتی برای اصالت فروشگاه و کالاها وجود ندارد که لازم است کاربران دقت کافی را در این زمینه داشته باشند و از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی خریدهای خود را انجام دهند.

سرهنگ مرتضوی در پایان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص موضوعات سایبری، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا با تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰با کارشناسان این پلیس در ارتباط باشند.