همه‌ی مشکلات دنیا و آخرت به‌خاطر فاصله‌گرفتن از ولایت است/ تشریح برنامه‌های جشن بزرگ غدیر در اصفهان دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان اصفهان با اشاره به عظمت و اهمیت روز غدیر و ولایت به تشریح برنامه‌های این بنیاد در دهه ولایت و روز عید غدیر پرداخت.   حجت‌الاسلام اسماعیل دست افکن در گفتگو […]

همه‌ی مشکلات دنیا و آخرت به‌خاطر فاصله‌گرفتن از ولایت است/ تشریح برنامه‌های جشن بزرگ غدیر در اصفهان

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان اصفهان با اشاره به عظمت و اهمیت روز غدیر و ولایت به تشریح برنامه‌های این بنیاد در دهه ولایت و روز عید غدیر پرداخت.  

حجت‌الاسلام اسماعیل دست افکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با تبریک ایام غدیر و دهه امامت و ولایت اظهار داشت: پیامبر اکرم فرمودند: عید غدیر بزرگ‌ترین عید امت من است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان اصفهان افزود: در قرآن و روایات موضوعی مهم‌تر از غدیر و موضوع امامت ولایت و وصایت امیرالمؤمنین و ائمه طاهرین نداریم چرا که بعد از پیامبر نمی‌شود این عالم رها کرد و مهم‌ترین موضوع که بالاترین مسئله‌ی جهان هست، موضوع رهبری و مدیریت جامعه جهانی است.

وی با بیان اینکه پیامبر از روز اول بعثت و رسالت تا آخرین لحظه زندگی با رفتار و گفتار و عمل خود جانشینی و وصایت ولایت و امامت حضرت علی(ع) را به مردم گوشزد کردند اظهار داشت: پیامبر خدا در روز غدیر خم می‌خواستند مهم‌ترین مشکل عالم را حل کنند.

دبیر بنیاد ملی غدیر اذعان کرد: بعضی فکر می‌کنند پیغمبر فقط در غدیر خم حضرت علی (ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کردند، درحالی‌که یک مورد مهم آن در غدیر خم بود و پیامبر از روز اول بعثت و رسالت تا آخرین لحظه زندگی خود با رفتار و گفتار و عمل جانشینی، وصایت، ولایت و امامت حضرت علی(ع) را به مردم گوشزد کردند و اوج و بخش، مهم آن در عید غدیر بود.

حجت‌الاسلام دست افکن در باب اهمیت عید غدیر به روایتی از امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام هشتم(ع) فرمودند: گناه شصت سال زن و مرد مؤمن را خدا در روز عید غدیر می‌آمرزد و بسیار روز مهمی است.

وی افزود: غدیر مهم‌ترین روز عالم است، حضرت سه بار فرمود: والله روزی بالاتر از غدیر خدا خلق نکرده است.

حجت‌الاسلام دست افکن در ادامه به حدیث دیگری از امام هشتم اشاره و بیان داشت: در روایتی دیگر امام رضا(ع) فرمودند: دوبرابر ماه رمضان و شب قدر و شب عید فطر و شب آخر ماه رمضان خدا در عید غدیر خداوند آدم‌ها را از آتش جهنم آزاد می‌کند.

وی تأکید کرد: سعی کنیم بذر این ولایت و محبت را محکم بکاریم پیامبر ما روز غدیر سفارش کردند تا روز قیامت حاضرین به غایبین و پدران به فرزندان مبلغ ولایت باشند .

وی ادامه داد: فردی حرف زیبایی می‌زد و می‌گفت: پیغمبر می‌خواست امت را دست پدر بدهد؛ «علمناالله معالم دیننا واصلح ماکان فسدمن دنیانا» یعنی همه دنیا و آخرت مشکل پیدا کرده است به‌خاطر فاصله‌گرفتن از ولایت است.

حجت‌الاسلام دست افکن یکی از آداب مهم عید غدیر را اطعام دادن وصله دادن بیان و تصریح کرد: ثواب صله دادن وعیدی دادن در روز غدیر ۲۰۰ هزار برابر روزهای دیگر است.

وی در ادامه ضمن تشکر از مردم اظهار داشت: الحمدلله اصفهان هم در دهه ولایت و امامت برنامه‌های خوبی در سطح استان انجام می‌دهند و بنده به‌عنوان دبیر اجرایی از همه عزیزانی که در دهه برنامه جشن و اطعام و برنامه‌های متعددی دارند تشکر می‌کنم.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان اصفهان با بیان اینکه امسال بنیاد مثل سال‌های گذشته برنامه‌هایی در سطح استان دارد به تشریح برنامه‌های این بنیاد در ایام دهه ولایت و امامت پرداخت و اظهار داشت: این بنیاد با همکاری هیئت بنی فاطمه اصفهان، سه شب جشن باشکوه در میدان امام اصفهان برگزار می‌کند، تفسیر خطبه غدیر توسط ائمه جماعات مساجد انجام می‌شود و با همکاری سازمان تبلیغات و موکب داران در طول فاصله هشت کیلومتری در اصفهان جشن برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشن عمامه‌گذاری معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه در شب عید غدیر نیز خبر داد و افزود: مسابقه کتاب‌خوانی و توزیع دو هزار بسته فرهنگی و توزیع در جشن شهر و همچنین پذیرایی در روز غدیر در جایگاه نمازجمعه مصلی امام خمینی اصفهان و نیز تجلیل از سادات و ده‌ها برنامه فرهنگی هنری و جنگ شادی در سطح استان ان‌شاءالله به لطف مولا امیرالمؤمنین علیه‌السلام برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم غدیر همانند روز عاشورا نهادینه شود و مردم عزیز مثل دهه اول محرم در دهه امامت و ولایت جشن‌های ده روز داشته باشند.
خبرنگار: الهام خانی