۲۲ روز نبرد سال ۵۹ در کردستان چه گذشت؟ یکی از اقوام و مناطقی که از ابتدای انقلاب تا بدین روز همواره مورد تحریک دشمنان قرار گرفت، قوم کُرد و منطقه کردستان بوده است که امروز بعد از چهل و چهارمین سال، سالروز آزادسازی سنندج در کردستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

۲۲ روز نبرد سال ۵۹ در کردستان چه گذشت؟

یکی از اقوام و مناطقی که از ابتدای انقلاب تا بدین روز همواره مورد تحریک دشمنان قرار گرفت، قوم کُرد و منطقه کردستان بوده است که امروز بعد از چهل و چهارمین سال، سالروز آزادسازی سنندج در کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برای ضربه‌زدن بر پیکره جمهوری اسلامی و تضعیف ریشه‌های نهال نوپای انقلاب، تجزیه قومی و سرزمینی کشور باتوجه‌به وجود اقوام مختلف در ایران بود؛ حربه‌ای که تا بدین روز نیز دشمنان انقلاب از به‌کاربستن آن برای تضعیف امنیت ملی ایران ناامید نیستند.
یکی از این اقوام و مناطقی که از ابتدای انقلاب تا بدین روز همواره مورد تحریک دشمنان قرار گرفت، قوم کرد و منطقه کردستان بوده است.
به‌راستی تلاش‌ها و اقدامات انجام‌شده برای آزادسازی سنندج، یادآور ایثارگری‌ها و مجاهدت‌هایی است که برای حفظ آب‌وخاک میهن اسلامی‌مان انجام‌شده و سرمشقی برای نسل امروز و نسل‌های آینده ایران در حفظ یکپارچگی و وحدت ملت ایران است.
کردستان و سنندج از جمله بخش‌های مهم کشورمان به‌حساب می‌آید که همواره دشمن به آن چشم طمع داشته، اما در این شهر مدافعانی حضور داشتند که در شرایط سخت تا پای جان آن را حفظ کرده‌اند.
صبح امروز به مناسبت چهل و چهارمین سالروز آزادسازی سنندج همایش لاله‌های آسمانی و مراسم حماسه، مقاومت و پایداری امنیت سنندج در سالن آموزش و پرورش با حضور پرشور مردم برگزار شد.


سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ابتدای این مراسم اظهار داشت: امروز خدا را شاکریم که به‌واسطه همدلی و همراهی همه مسئولین در استان، برای اولین‌بار مراسم بزرگ سالروز آزادسازی سنندج قهرمان از دست گروهک‌های ضدانقلاب در حال برگزاری است.
وی گفت:همه مردم کشور ما برای پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد حاکمیت اسلام ناب و ارزش‌های الهی که تاریخ ملت ایران ما حاکی از دین‌داری مردم بودند تلاش کردند.
وی افزود:همه ملت ما برای سربلندی این کشور تلاش و مجاهدت کردند لذا مردم عزیز کردستان نیز نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب و لبیک به فرامین امام و امروز به مقام معظم رهبری و ایجاد امنیت پایدار داشتند و گنجینه عظیم و مجاهدت بزرگ برای صیانت از اسلام ناب بوده است.
سردار گشتاسبی یادآور شد:امروز هم برای اقتدار ایران عزیز همچنان در حال نقش‌آفرینی هستند و به مردم کردستان که در نجابت، همراهی و دلسوزی و صیانت از اسلام ناب نقش بی‌بدیلی ایجاد کردند باید درود فرستاد؛ چراکه در فتنه‌های مختلف آمدند و دست رد به سینه دشمنان زدند.
وی یادآور شد:مردم کردستان در قضایای سال ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲ ثابت کردند که کردستانی‌ها پشتیبان این نظام و انقلاب هستند و امروز مفتخر به وجود مردم باعزت و سربلند هستیم.

رزمندگان مهاجر از پیشرفت‌های کردستان خوشحال می‌شوند

در ادامه استاندار کردستان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال ۸۸ افزود: در چنین ایامی، اردیبهشت با سفر به یاد ماندی رهبر انقلاب اسلامی به این استان رنگ زیباتری به خود گرفت. وی با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخ کردستان به شمار می‌رود، بیان کرد:سفر رهبری به کردستان برداشت‌های نادرست نسبت به مردم این استان را اصلاح کرد و مسیر خدمت مسئولان را هموار کردند.
زارعی کوشا با تأکید بر اینکه سفر رهبری مزیت اصلی این استان که فرهنگی بودن آن است را یادآوری کرد، گفت: کردستان امروز در همه عرصه‌ها به‌ویژه در فرهنگ پیش‌گام است و برگزاری برنامه‌ها بازتاب‌های جهانی و بین‌المللی دارد.
استاندار کردستان اذعان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به کردستان دارد و انجام سه سفر استانی رئیس‌جمهور به این استان نشان‌دهنده این توجه ویژه است. وی با اشاره به انجام کارهای بزرگ و بهره‌برداری از پروژه‌های کلان در این دولت، گفت: دولت سیزدهم امروز تابع تمام و کامل فرامین و منویات مقام معظم رهبری است در این دولت سیاست‌های دوگانه و مواضع متفاوت نیست و افتخار می‌کنیم شأنی بالاتر از سربازی رهبری و خدمت به مردم ندارد.

رزمندگان برای ادای تکلیف در کردستان پیروزی را به ارمغان آوردند

سرلشکر مصطفی ایزدی در ادامه اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلاب ارزش‌ها است، سنندج توسط فرزندان حضرت روح‌الله، آنانی که مسیرشان مسیر روح‌اللهی بود طاهر گردید.
وی گفت:در سنندج و در کردستان در کنار شقایق‌های سرخ خون‌ مطهری ریخته شد که واجب است که با وضو به این سرزمین وارد شد چرا که انقلاب اسلامی انقلاب جهاد بود و در این راه کسانی به مصاف اهریمن در این سرزمین وارد شدند که الگوی هجرت و جهاد بودند و ترکیب مقدس مهاجرین و انصار انقلاب اسلامی در این استان به وقوع پیوست.

وی افزود:انقلاب اسلامی فرزندانی را از مهاجرین و انصار به بشریت معرفی کرده که بیانگر ماهیت این انقلاب است.
معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی، بروجردی، مهدی باکری و روح‌الامین و عثمان فرشته و شهید ورمقانی نمونه‌ای از انسان‌هایی بودند که با شهادت خود قیام در راه خدا و جهاد اکبر در راه اسلام و ایستادگی در مقابل دشمنان را از خود نشان دادند.
وی گفت: سنندج آزاد شد و آزاد باقی خواهد ماند چرا که در دفاع مقدس در سرزمین مجاهدت‌های خاموش شاهد بر این بودیم که جوانان این انقلاب از دیروز تا امروز پای این انقلاب ایستادند و خواهند ماند.
معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: شهید بروجردی یک روز قبل از شهادتش به من گفت اگر من شهید شدم، صبر کنید، روز بعدش به من خبر دادند که این فرمانده دلاور برای اعتلای منطقه روی مین ضدتانک رفته است، پس از اطلاع شتابان با بالگرد به سویش رفتم که پیکر مطهرش آرام گرفته بود.


وی گفت: یکی از فرماندهان پاکسازی سنندج، شهید بروجردی ملقب به مسیح کردستان است که علی‌رغم اینکه پیشنهاد فرماندهی کل سپاه را به او داده بودند اما قبول نکرد و دنبال خدمت بود.
وی گفت:ارزش جهاد شهدا و رزمندگان در دفاع از انقلاب و آزادسازی کردستان امنیت امروزی است که در آن جاری و ساری است.
وی با اشاره به اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی در کنار هم بودن فرزندان این انقلاب بود افزود: کردستانی که امروز اداره آن در دست خود مردم است نشان از این است که انقلاب به برکت تلاش همین مردم و شهدا در حرکت روبه‌رشد و افتخار است.
وی در ادامه اظهار داشت:امروز امنیت نه‌تنها در کردستان بلکه در جای جای این کشور حاکم است و این نشان از عزت و افتخار این مردم دارد.
سرلشکر ایزدی با اشاره به اینکه امروز جبهه مقاومت در غزه مقابل اسرائیل ایستاده‌ است، گفت: وعده صادق معادلات جهانی را برهم زد و فلسطینیان به برکت انقلاب اسلامی در حال آزادسازی هستند.
در پایان این مراسم از کتاب دیدگان دل رونمایی به عمل آمد و از خانواده شهدا تجلیل شد.