معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از صلح و سازش یک فقره پرونده قتل عمد در شهرستان سقز خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، بهادر اسدی با اعلام این خبر اظهار داشت: تلاش های ده ساله اعضای شورای حل اختلاف شعبه زندان شهرستان سقز بالاخره نتیجه داد و فرزندی که مادر […]

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از صلح و سازش یک فقره پرونده قتل عمد در شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، بهادر اسدی با اعلام این خبر اظهار داشت: تلاش های ده ساله اعضای شورای حل اختلاف شعبه زندان شهرستان سقز بالاخره نتیجه داد و فرزندی که مادر خود را به قتل رسانده بود، در نهایت از قصاص نفس رهایی یافت.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قتل و قصاص نفس است که بدین منظور شوراهای حل اختلاف ویژه زندان تشکیل شده است که به امور مربوط به زندانیان توجه ویژه می کنند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان همچنین تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه ریاست معزز قوه قضائیه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید ایشان در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در حل و فصل خصومات و اصلاح ذات البین ، دستگاه قضایی استان با جدیت این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

اسدی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش  صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند؛ تقدیر کرد.

وی تاکید کرد: با کمک خداوند متعال در سال جاری این پنجمین پرونده قتلی بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر گردید و انشاالله این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شوراهای حل اختلاف مجددا شاهد این قبیل موارد باشیم.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان