دیدار نماینده ولی فقیه با کارمندان اداره فرهنگ و ارشاد کردستان/کارکنان دغدغه ها ومشکلات خود را بیان کردند نماینده ولی فقیه در کردستان، روز یکشنبه از بخش‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بازدید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی به مناسبت هفته دولت، روز […]

دیدار نماینده ولی فقیه با کارمندان اداره فرهنگ و ارشاد کردستان/کارکنان دغدغه ها ومشکلات خود را بیان کردند

نماینده ولی فقیه در کردستان، روز یکشنبه از بخش‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی به مناسبت هفته دولت، روز یکشنبه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان واقع در مجتمع فرهنگی و هنری فجر بازدید کرد و ضمن تشکر از تلاشها و زحمات کارکنان، جهت بررسی مشکلات آنان بحث و گفت گو کرد.

مجتمع دیجیتالی (ژوری مانگ) اولین بخشی بود که مورد بازدید قرار گرفت،۷ نفر از گروه طراحان سرگرمی «ژوری مانگ» در این مجتمع مشغول کار هستند. محمد حیدری مدیر این گروه گفت: در حال حاضر ۲۱ تیم مختلف در حال تولید انواع انیمیشن و بازی های رایانه ای هستند.

شرکت دانش بنیان صنعتی ژوری مانگ در سال ۱۳۹۱ با هدف تولید ۱۱ محصول، بازی‌های رایانه‌ای، شبیه‌سازهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همچنین انیمیشن تاسیس شد.

حیدری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۱۱نفر توسط نیروهای فعال در این شرکت، آموزش ساخت برنامه نویسی، انمیشین و بازی های رایانه ای دیده اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان هم ضمن ابراز خوشحالی از مشغول به کار بودن تعدادی از جوان نخبه و خوشفکر، بر لزوم حمایت از این ظرفیت ها تاکید کرد.

حجت الاسلام پور ذهبی سپس از بخش های دیگر ساختمان اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بازدید کرد و با کارکنان آن گپ و گفتی داشت.

وی از تالار شمشال (نی) بازدید کرد، در این تالار ۳۰ گروه عضو انجمن موسیقی به صورت رایگان و با حداقل امکانات فعالیت دارند.
 

واحد کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز بخش دیگری از قسمتهای مورد بازدید نماینده ولی فقیه در کردستان بود که با کم کاریها ونقد حجت السلام پورذهبی در ارتباط با کمبود تالیف و انتشار کتابهای کردستان شناسی قرار گرفت.

وی از عملکرد و تعداد مراجعه کنندگان به واحد کردستان شناسی انتقاد کرد و گفت: این واحد باید زنده تر و بروزتر باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: سعی کنید با تبلیغ، دانش آموزان و دانشجویان را به اینجا تشویق کنید تا کتب مورد استفاده و مطالعه قرار گیرد و سعی کنید، بصورت مکانیزه برای رفت و آمد دانشجویان و استفاده از کتابهای ارزشمند موجود در این واحد تبلیغ کنید.

تالار مرکزی هم آخرین بازدید نماینده ولی فقیه در کردستان بود، که سالهاست نیمه کاره مانده و منتظر اعتبارات لازم است.

احداث این پروژه در سال ۱۳۸۲ آغاز شد و تاکنون ۷۶درصد پیشرفت داشته است.

تالار مرکزی سنندج در پنج طبقه در حال ساخت است و تاکنون برای آن ۹۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است در سفر رییس جمهور به کردستان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت.

مجری این پروژه گفت: این هزار و ۵ ۵۰۰ میلیارد ریال فقط برای اتمام سفتکاری اکتفا می کند و باقی کارها و تجهیزات داخلی نیز حدود ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

مجری طرح گفت: قرار است این پروژه اواخر سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان