اقوام ایرانی در سایه امنیت پایدار، تا همیشه نوای رحمت و وحدت سر خواهند داد/اقوام ایرانی خاستگاه هنرهای والا و گنجینه ای از سنن هستند اولین جشنواره موسیقی سنه، ویژه اقوام ایرانی امشب در سینمابهمن سنندج با حضور استاندار، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان و مسئولان کشوری به کار خود پایان داد. به گزارش […]

اقوام ایرانی در سایه امنیت پایدار، تا همیشه نوای رحمت و وحدت سر خواهند داد/اقوام ایرانی خاستگاه هنرهای والا و گنجینه ای از سنن هستند

اولین جشنواره موسیقی سنه، ویژه اقوام ایرانی امشب در سینمابهمن سنندج با حضور استاندار، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان و مسئولان کشوری به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ایران سرزمینی با تنوع اقلیمی و فرهنگی دارای نمونه‌های بسیار زیبا و تاثیرگذار در موسیقی مردمی است، موسیقی مردمی مجموعه‌ای از باورها، گویش‌ها، نگرش‌ها، سنت‌ها و زیباشناسی مردمان آن منطقه است که به دور از کسب شهرت و منافع مالی از والدین به فرزندان به ارث رسیده است.

اینجا سنندج شهر خلاق موسیقی جهان، ساعت به وقت اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی است، کردستان سرزمینی که صدای دست‌های مردمانش، صدای دف و صدای پاهای‌شان با موسیقی کوک کوک است.

علی مرادی دبیر اجرایی اولین جشنواره شعر و موسیقی اقوام ایران زمین در اختتامیه این جشنواره که در سینما بهمن سنندج برگزار شد اظهار داشت: هر قوم ایرانی خاستگاه هنرهای والا و گنجینه ای از سنن است.

وی تصریح کرد: چهار روز گذشت و چه زود گذشت دیدار عزیزانی که هر کدام که صلابت قومی و روایتی در ساز و نوایشان برقرار بود و به جای بدورد با زبان مهر می‌گویم به کردستان سرزمین مهرنشینان و سنندج شهر خلاق موسیقی جهان خوش آمدید.

وی با بیان اینکه آهنگ موسیقی از ژرفای روح انسان ریشه می گیرد گفت: آنچه دیدیم و شنیدیم روایت عشق و بازآفرینی وحدت و نمایشی از همدلی بود که بانگ دلهای پاک را می سراییدند.

مرادی ادامه داد: اقوام ایرانی در سایه امنیتی که دلاوردان وطن ایجاد کردند همیشه ندای وحدت سرخواهند داد.

وی گفت: تمهیدات لازم برای ایجاد دبیرخانه دائمی این جشنواره در سنندج فراهم است.

مرادی افزود: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا سنندج به عنوان پایتخت وحدت امت احمد (ص) معرفی شود و این جشنواره در همین راستا بود.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵ گروه هنری از ۱۸ قوم ایرانی در سه روز برگزاری این جشنواره در پنج نقطه از سنندج و اماکن عمومی این شهر، به اجرای برنامه پرداختند.

کویستان عبدالحکیمی