مهارت‌آموزی محور برنامه‌ریزی‌های اوقات فراغت جوانان قرار گیرد مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان کردستان گفت: مهارت‌آموزی محور برنامه‌ریزی‌های اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان قرار گیرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فردین وکیلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در جمع خبر نگاران اظهار کرد: مهارت‌آموزی نقش مهمی در توانمندسازی […]

مهارت‌آموزی محور برنامه‌ریزی‌های اوقات فراغت جوانان قرار گیرد

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان کردستان گفت: مهارت‌آموزی محور برنامه‌ریزی‌های اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فردین وکیلی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در جمع خبر نگاران اظهار کرد: مهارت‌آموزی نقش مهمی در توانمندسازی دانش‌آموزان دارد و برنامه‌ریزی صحیح و مفید برای آن به ویژه در ایام فراغت حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان کردستان افزود: اگر در برنامه‌ریزی برای گذران اوقات فراغت دقت و توجه ویژه اعمال نشود برای جامعه جوان ما آسیب‌پذیر خواهد بود.

وکیلی خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و هدایت آنها به سمت برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی احتمال گرایش آنها به سمت تفریحات ناسالم را به صفر برسانیم.
وی افزود: ظرفیت‌های مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان فراهم شده است که توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز دولتی و آزاد این سازمان از جمله این اقدامات است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان کردستان تصریح کرد: امیدواریم با فرهنگ‌سازی و تبین ضرورت‌های فراگیری آموزش‌های مهارتی در بین قشر جوان شاهد کشف استعداد، خلاقیت، مهارت و توانایی در بین دانش‌آموزان باشیم.

وکیلی اضافه کرد: قطعا مهارت‌آموزی به عنوان یک مولفه مهم در توانمندسازی افراد جامعه نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار در استان خواهد داشت.

به گفته وی، با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت  بسترسازی مناسب برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ کار و اشتغال و مهارت‌آموزی در قالب دوره‌های آموزشی و تخصصی کوتاه‌مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای  در سطح استان فراهم شده است.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان کردستان با تاکید براینکه فرهنگ مهارت‌آموزی باید در بین اقشار جامعه نهادینه شود، گفت: تحقق واقعی شعار هر ایرانی یک مهارت از اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح کشور و استان است که این مهم با بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و با حضور مربیان و کارکنان توانمند در بخش های دولتی و خصوصی محقق خواهد شد.

وکیلی خاطرنشان کرد: افزایش توان مهارتی دانش‌آموزان در اوقات فراغت می‌تواند موجب نهادینه‌ شدن فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه شود.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی از ارکان اصلی و مورد توجه در جوامع پیشرفته است، اضافه کرد: آموزش همراه با مهارت‌آموزی در شرایط که نوجوانان و جوانان بیشتر اوقات فراغت خود را در فضای مجازی به سر می‌برند می‌تواند حس اعتماد به نفس و خودباروی را در آنها تقویت کند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کردستان اضافه کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان با گذراندن اوقات فراغت خود در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای ضمن کسب مهارت‌های متناسب با بازار کار گواهینامه پایان بین‌اللملی مهارت دریافت می‌کنند.