نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج و عرضه بنزین یورو۴ از ضروریات کاهش آلودگی هوا مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در کارگروه استانی هماهنگی کاهش آلودگی هوا که در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد؛ تصریح کرد: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج و عرضه بنزین با استاندارد های پایین از مهمترین […]

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج و عرضه بنزین یورو۴ از ضروریات کاهش آلودگی هوا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در کارگروه استانی هماهنگی کاهش آلودگی هوا که در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد؛ تصریح کرد: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج و عرضه بنزین با استاندارد های پایین از مهمترین عوامل آلودگی هوای این شهر است.

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کردستان؛ اقبال حمیدی با اشاره به آمار شهرداری مبنی بر فرسوده بودن ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوس رانی و ۷۵ درصد ناوگان تاکسی رانی سنندج را نگران کننده خواند و افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی سنندج باید نوسازی در اولویت امور شهری قرار گیرد.

وی در ادامه به جمع آوری و اسقاط خودروهای فرسوده شهری، نظارت بیشتر بر معاینه فنی خودرو‌ها و توزیع و عرضه بنزین یورو ۴ و گازوئیل یورو ۵ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: معاونت امور عمرانی و دفتر امور شهری استانداری، پلیس راهور استان، شرکت نفت و شرکت گاز و دیگر دستگاهای مرتبط باید در این امر مشارکت، پیگیری و نظارت بیشتری انجام دهند.

در ادامه توضیحاتی در خصوص استانداردهای شاخص کیفیت هوا، برنامه زمان بندی مشخص و در پایش، کنترل و نظارت بر منابع تولید آلاینده های ثابت هوا در استان ارایه گردید.

همچنین در خصوص وضعیت هوای استان در شش ماه اول عنوان گردید که ۸۸ روز پاک، ۹۵ روز قابل قبول، ۲ روز ناسالم برای گروه های حساس و تنها یک روز ناسالم توسط ایستگاههای پایش کیفیت هوای استان ثبت شده است.

در این کارگروه مدعوین در خصوص برنامه ها و اقدامات انجام شده مرتبط توضیحاتی ارائه دادند.

و در خاتمه مصوباتی مبنی بر برگزاری مداوم کارگروه ،تکلیف هر کدام از دستگاههای اصلی و عضو کارگروه در خصوص اقدامات اجرایی، نظارتی و آنها به تصویب رسید.