برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بر لزوم تقویت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در این استان تأکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در حاشیه نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج استان سمنان اظهار کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج استان سمنان […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بر لزوم تقویت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در حاشیه نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج استان سمنان اظهار کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج استان سمنان تجلی هم‌افزایی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه در حمایت از کارآفرینان صنایع‌دستی، رونق اقتصادی خانوار، کاهش تورم و آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شورونشاط اجتماعی در جامعه نقشی ویژه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: از مزیت‌های صنایع‌دستی این است که بانوان هنرمند در خانه با محیطی کوچک به خلق آثار می‌پردازند و ضمن کسب درآمد، این امر در ایجاد اعتماد به ‌نفس از طریق تولید و فروش صنایع‌دستی تولیدی نیز مؤثر است.

کرم‌زاده با بیان اینکه صنایع‌دستی ارائه‌شده در این نمایشگاه هنر اصیل ایرانی و اسلامی را به نمایش می‌گذارد، گفت: صنایع‌دستی کاربردی می‌تواند هنر را بیش‌از پیش اقتصادی کند و زمینه‌ساز اشتغال‌زایی بیشتر در استان شود.

وی بیان کرد: لازم است تا برگزاری چنین نمایشگاهی‌هایی برای اشتغال‌زایی در زمینه صنایع‌دستی، احیای صنایع‌دستی فراموش‌شده، حفظ هنرهای بومی و محلی و انتقال آن به نسل‌های آینده بیشتر مورد توجه گیرد.