دعوت از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای شرکت در مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم، با موجی از اعتراض فعالان حقوق بشر روبه‌رو شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایسنا،بر اساس برآورد سازمان سی‌آی‌ای (CIA)، محمد بن سلمان اجازه قتل و قطعه قطعه کردن جمال خاشقجی را در سال ۲۰۱۸ […]

دعوت از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای شرکت در مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم، با موجی از اعتراض فعالان حقوق بشر روبه‌رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایسنا،بر اساس برآورد سازمان سی‌آی‌ای (CIA)، محمد بن سلمان اجازه قتل و قطعه قطعه کردن جمال خاشقجی را در سال ۲۰۱۸ صادر کرده است.

خاشقجی از روزنامه‌نگاران منتقد محمد بن سلمان بود که در واشنگتن پست کار می‌کرد و در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید.

محمد بن سلمان دست داشتن در قتل جمال خاشقجی را تکذیب کرده است.

اما او از زمان قتل خاشقجی در دنیای غرب به انزوا کشیده شد و اگر در مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم شرکت کند، نخستین سفرش به بریتانیا از زمان قتل جمال خاشقجی خواهد بود.

یکی از سخنگویان سفارت عربستان در لندن تایید کرد که محمد بن سلمان به لندن خواهد آمد.

اما هنوز روشن نیست که آیا او در مراسم خاکسپاری نیز شرکت خواهد کرد یا نه.

این مراسم قرار است روز دوشنبه برگزار شود.

به گزارش بی.بی.سی، در چهار سالی که از قتل جمال خاشقجی گذشته تا امروز بارها فعالان حقوق بشر در لندن تجمع‌هایی علیه محمد بن سلمان برگزار کرده‌اند.