باند حفاران غیرمجاز در شهرستان کامیاران شناسایی و دستگیر شدند فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از شناسایی و دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در بخش موچش شهرستان کامیاران خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ رسول مرادی روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ در این‌‌باره، […]

باند حفاران غیرمجاز در شهرستان کامیاران شناسایی و دستگیر شدند

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از شناسایی و دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در بخش موچش شهرستان کامیاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ رسول مرادی روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ در این‌‌باره، گفت: برابر گزارش واصله بخشداری بخش موچش به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان کامیاران مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده روستای سرچی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: بر این اساس رئیس دادگاه عمومی و انقلاب شهر موچش، نیروهای پاسگاه انتظامی کوله ساره و مسئول میراث‌فرهنگی شهرستان در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری چند نقطه از محل قرار گرفتند.

او با بیان اینکه در این خصوص ۷ نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، افزود: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

سرهنگ مرادی ضمن قدردانی از دوست‌داران میراث‌فرهنگی، نیرو‌های خدوم و تلاشگر انتظامی و یگان حفاظت اداره‌کل، یادآور شد: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، با شماره تماس ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ به‌صورت شبانه‌روزی، با فرماندهی یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان تماس حاصل کرده تا با اقدام به‌موقع، از وقوع جرائم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.