سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همکاری‌های این کلان‌شهر و سَن‌پترزبورگ روسیه در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی، فناوری و گردشگری افزایش می‌یابد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی اظهار داشت: این افزایش مراودات در پی امضای یادداشت تفاهم […]

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همکاری‌های این کلان‌شهر و سَن‌پترزبورگ روسیه در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی، فناوری و گردشگری افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی اظهار داشت: این افزایش مراودات در پی امضای یادداشت تفاهم اخیر بین رییس شورای اسلامی شهر اصفهان و رییس مجلس قانونگذاری سَن‌پترزبورگ روسیه محقق و پیگیری خواهد شد.

وی افزود این یادداشت تفاهم در زمینه اداره امور محلی و شهری، شهرسازی، عمران و فنی مهندسی، بودجه و سیاست‌های مالیاتی، فرهنگ و آموزش و نیز بهبود ارتباطات بین دو منطقه منعقد شده است.

سخنگوی شورای شهر اصفهان ادامه داد: گردشگری، انتقال تجربه در حمل و نقل عمومی، جمع آوری پسماند، شهر هوشمند و فناوری‌های نو ، زمینه های مورد توجه ۲ طرف است و بر این اساس همکاری در زمینه امور نمایشگاهی هر دو شهر نیز افزایش خواهد یافت و مکانی برای استقرار نمایشگاه‌های مختلف در نظر گرفته خواهد شد.
وی تصریح کرد: نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی و موزه‌ها، فناوری‌های نو، حفاظت از محیط زیست و طرح‌های انتقال آب مواردی است که در این یادداشت تفاهم بررسی شد و مورد پذیرش قرار گرفت.

به گفته سخنگوی شورای شهر اصفهان، این یادداشت تفاهم برای مدت نامحدود خواهد بود و از زمان امضای آن برای دو طرف لازم الاجراست.

صالحی با اشاره به اینکه سن پترزبورگ از جمله شهرهای خواهر خوانده اصفهان است، تصریح کرد: بر همین مبنا فعالیت‌هایی که سبب بیشتر شدن گردشگران دو طرف و توسعه گردشگری خواهد شد از اهمیت بالایی برخوردار است و بیش از گذشته باید به آن اهمیت داد.