کودکان مبتلا به آسم در معرض اضطراب قرار دارند نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به آسم بیشتر از دیگران در معرض اضطراب قرار دارند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، گروهی از محققان استرالیایی به منظور بررسی ارتباط بین آسم و اضطراب در میان کودکان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها […]

کودکان مبتلا به آسم در معرض اضطراب قرار دارند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به آسم بیشتر از دیگران در معرض اضطراب قرار دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، گروهی از محققان استرالیایی به منظور بررسی ارتباط بین آسم و اضطراب در میان کودکان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی مربوط به ۱۰ هزار کودک را از سال ۲۰۰۴ مورد ارزیابی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که کودکان چهار ساله مبتلا به آسم بیشتر از دیگر کودکان احتمال دارد که در سنین بین ۶ تا ۱۵ سال درگیر اضطراب شوند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد کودکانی که داروی آسم مصرف نمی‌کردند نیز ۹ درصد بیشتر از دیگر کودکانی که دارو استفاده می‌کردند، در معرض ابتلا به اضطراب قرار داشتند. عوامل دیگر مانند فشار روانی برای کنترل بیماری ممکن است دلیل ارتباط بین اختلال عملکرد سیستم ایمنی و سلامت روانی کودکان باشد.

به گفته پژوهشگران، ممکن است عوامل دیگر نیز دلیل رابطه بین آسم و اضطراب در میان کودکان باشد، بنابراین لازم است والدین به صورت منظم سلامت روان کودکان خود را تحت نظر داشته باشند. نتایج مطالعاتی از این قبیل به تشخیص زودهنگام اضطراب و بهبود شرایط آن کمک شایانی می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Pediatric Allergy and Immunology منتشر شده است.