افزایش ۶۰ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان شهردار اصفهان از افزایش ۶۰ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز ۲۵ دی در هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری به […]

افزایش ۶۰ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان از افزایش ۶۰ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز ۲۵ دی در هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری به شورا اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۲ بر اساس رویکردهای مورد تأکید مدیریت شهری، واقعیت‌های شهری و نیازها و ضرورت‌های آن، واقعیت‌های ملی، اتفاقاتی که در تدوین برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد، متغیرهایی همچون تورم و واقعیت‌های بین‌المللی تدوین شده است.
او یکی از مولفه‌های دشوار در تدوین بودجه را متغیرهای شناور دانست و افزود: امیدواریم آنچه که تدوین شده و توسط اعضای شورای اسلامی شهر ویرایش می‌شود در سال ۱۴۰۲ سندی برای اجرا در شهرداری باشد.
اختصاص ۷۱ درصد بودجه به بخش عمران
شهردار اصفهان با اشاره به جزئیات بودجه ۱۴۰۲ تصریح کرد: ۷۱ درصد از بودجه سال آینده به حوزه عمرانی و ۲۹ درصد به بخش جاری اختصاص یافته است که ۳۹ درصد از بودجه عمرانی به مسائل محیط زیست و حمل‌ونقل و بیش از ۳۰ درصد آن به پروژه‌هایی اختصاص یافته است که دارای طرح و الزاماتی است که امیدواریم آن را سال به سال پیش ببریم.
رشد واقع‌بینانه بودجه شهرداری برای سال آینده
او با بیان اینکه بودجه در کلان‌شهرها در یک دامنه ۲۰ تا ۸۰ درصدی افزایش یافته است، اظهار کرد: این افزایش در اصفهان به حدود ۶۰ درصد رسیده که به نظر زیاد است، اما وقتی به واقعیت‌های بیان شده توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که بدون این افزایش در اجرا با مشکل مواجه می‌شویم و شهرداری در سال آینده قدرت اجرای منویات شورا و انتظارات مردم را نخواهد داشت.
او با تأکید بر اینکه در روند اجرای پروژه‌های نیمه تمام مانند قطار شهری و حلقه حفاظتی به هیچ عنوان نباید وقفه ای ایجاد شود، گفت: اضطرارهای شهری همچون پساب نیز از دیگر ملزوماتی است که باید در تدوین بودجه به آن توجه شود.
قاسم زاده خاطرنشان کرد: دایره اختیارات شهرداری در تعریف پروژه‌های جدید آن طور که مورد انتظار مردم و شورا است، چندان باز نبوده اما به‌رغم مشکلات تلاش کردیم ضرورت‌های شهری را به خصوص در حوزه حمل‌ونقل در نظر بگیریم.