ساخت صنعتی مسکن در قوانین ما مغفول مانده است به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یکی از مواردی که در قانون برنامه هفتم لازم است به آن توجه شود صنعتی‌سازی مسکن است که تاکنون مغفول مانده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جهانگیر الیاسی در جلسه کارگروه مسکن برنامه هفتم […]

ساخت صنعتی مسکن در قوانین ما مغفول مانده است

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یکی از مواردی که در قانون برنامه هفتم لازم است به آن توجه شود صنعتی‌سازی مسکن است که تاکنون مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جهانگیر الیاسی در جلسه کارگروه مسکن برنامه هفتم استان کردستان با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت مسکن به منظور حل این مشکلات پیشنهاداتی ارائه داد.
وی گفت: برای پایین نگه داشتن قیمت تمام شده مصالح ساختمانی که متاسفانه به سرعت دارد بالا می‌رود و در هزینه تمام شده مسکن بسیار پررنگ است می‌توان در قانون برنامه هفتم بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها را به بخش مسکن برای تامین مصالح ارزان قیمت اختصاص داد.
الیاسی با اشاره به اینکه صنعتی سازی در حوزه مسکن تاکنون مغفول مانده پیشنهاد کرد، در قانون برنامه هفتم صنعتی سازی ساختمان و استفاده از تجربیات در این خصوص گنجانده شود .
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه گفت: یکی از راهکارهایی که می تواند از تشکیل سکونتگاه های غیررسمی و مهاجرت به حاشیه شهرها جلوگیری کند، افزایش امکانات و خدمات در روستاها بادرنظرگرفتن طرح های تشویقی ست که از رشد بی رویه بافت های ناکارآمد شهری ناشی از مهاجرت روستانشینان به شهرها جلوگیری خواهد کرد.
وی از دایمی کردن بعضی از قوانین بودجه سالانه همچون بحث تهاتر زمین با پیمانکاران به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات برای طرح در لایحه قانون برنامه هفتم یاد کرد و گفت: بحث تهاتر ، پتانسیل خوبی است برای متقاعد کردن پیمانکاران حوزه راه و مسکن در راستای عقد قرارداد و ادامه پروژه های در حال انجام.
الیاسی در پایان گفت: تشکیل صندوق ملی بازآفرینی نیز از جمله پیشنهاداتی است که اگر در قانون برنامه هفتم گنجانده شود، پشتوانه خوبی برای عملیاتی نمودن طرح‌های باز آفرینی شهری می باشد.