استان کردستان میزبان اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور می‌شود سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور روز ١٨ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به میزبانی استان کردستان در شهرستان مریوان برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ منصور مهرزاد در این‌باره اظهار کرد: این همایش سه روزه با […]

استان کردستان میزبان اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور روز ١٨ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به میزبانی استان کردستان در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ منصور مهرزاد در این‌باره اظهار کرد: این همایش سه روزه با حضور مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، کارشناسان و طبیعت‌گردانانی از سراسر کشور به میزبانی استان کردستان در شهرستان مریوان و منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هدف از برگزاری این همایش را معرفی جاذبه‌های اکوتوریسم استان عنوان کرد و افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با محوریت معرفی پروژه روستاهای جهانی از جمله برنامه‌های اولین همایش طبیعت‌گردی غرب کشور در استان است‌.

او یادآور شد: بازدید از سایت‌های پرنده‌نگری مریوان، بازدید از سایت لک‌لک‌ها در روستای دره‌تفی و بازدید از روستاهای منطقه هورامان از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش منطقه‌ای است که تا ٢٠ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.