حمایت طرح کرامت محله از ۲۴۶ خانوار آسیب‌دیده فرمانده پایگاه بسیج خواهران مطهره شاپورآباد با اشاره به کارگاه‌های کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی طرح کرامت محله گفت: با اجرای طرح کرامت محله کارگاه‌های کارآفرینی متعددی در شاپورآباد ایجاد و افراد زیادی مشغول به کار شده‌اند طور یکه در حال حاضر ۲۴۶ خانوار تحت پوشش طرح […]

فرمانده پایگاه بسیج خواهران مطهره شاپورآباد با اشاره به کارگاه‌های کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی طرح کرامت محله گفت: با اجرای طرح کرامت محله کارگاه‌های کارآفرینی متعددی در شاپورآباد ایجاد و افراد زیادی مشغول به کار شده‌اند طور یکه در حال حاضر ۲۴۶ خانوار تحت پوشش طرح کرامت محله و در کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با اشاره به طرح کرامت محله اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه طرح کرامت محله پیش از این در شهرهای حبیب‌آباد و امامزاده نرمی و… اجرا شده بود از سال ۱۳۹۹ در شهر شاپورآباد نیز توسط دو پایگاه بسیج شهید مفتح و امام صادق (ع) برادران و همچنین پایگاه مطهره خواهران نیز اجرا شد.

فرمانده پایگاه بسیج خواهران مطهره شاپورآباد افزود: این طرح باهدف رفع معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد، فقر، کاهش فرزندآوری، ازدواج‌های نافرجام و روابط نامناسب و همچنین شهری عاری از هرگونه آسیب در حال اجرا است.

وی با اشاره به نتایج اجرای طرح کرامت محله در این شهر شاپورآباد ابراز کرد: در خانواده‌هایی که پدر یا مادر گرفتار اعتیاد شده بودند به‌واسطه و با حمایت این طرح، به کمپ ترک اعتیاد رفته و اعتیاد آنها کاملاً رفع شده است.

رستمی افزود: اشتغال‌زایی و حمایت‌هایی از قبیل مشاوره‌های فردی، گروهی، تحصیلی و حقوقی و جذب جوانان به این موضوع از دیگر دستاوردهای اجرای طرح کرامت محله است.

وی به تشکیل جلسات مستمر طرح کرامت محله اشاره کرد و ادامه داد: سه پایگاه شهید مفتح، امام صادق (ع) از برادران و پایگاه مطهره خواهران، با همکاری و حمایت معتمدین شهر، شورای شهر، شهرداری، هیئت‌امنای مساجد و دیگر ارگان‌های شاپورآباد در اجرای این طرح مشارکت می‌کنند و هر ماه جلسه حضوری یا مجازی ای برای هماهنگی، بیان مشکلات و ارائه راهکار با حضور اعضا برگزار می‌شود.

فرمانده پایگاه بسیج خواهران مطهره شاپورآباد با اشاره به کارگاه‌های کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی این طرح ابراز کرد: با اجرای طرح کرامت محله کارگاه‌های کارآفرینی متعددی از جمله کارگاه خیاطی، بافتنی، ساخت رزین، چرم‌دوزی و… در شاپورآباد ایجاد شده و افراد ابتدا با شرکت در دوره‌های آموزشی که در پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود در این کارگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند به‌طوری‌که می‌توان گفت اکنون ۲۴۶ خانوار تحت پوشش و حمایت این طرح هستند.

وی افزود: انجام مشاوره، تهیه و اهدای بسته‌های کمک معیشتی، تهیه و اهدای جهیزیه و سیسمونی، ایجاد خانه نیکوکاری و همچنین طرح تولد دیگر که به همین واسطه به خانواده‌های تحت پوشش این طرح در تهیه سیسمونی تخفیف داده می‌شود و اعطای تسهیلات بانکی به خانواده‌های دارای فرزند دوم و بیشتر به جهت حمایت از طرح فرزندآوری، از دیگر فعالیت‌های اجتماعی در طرح کرامت محله است که انجام می‌شود.

رستمی در پایان با اشاره به وجود برخی مشکلات این طرح بیان کرد: برای اجرای برخی فعالیت‌ها و اعمال حمایت‌ها با کمبود بودجه مواجه هستیم و باوجوداینکه برخی از کارها باید توسط ارگان‌ها و ادارات دولتی پیگیری شود، باعث می‌شود مشکل مردم حل نشود