مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان یزد با اشاره به این که در حال حاضر ۴۳۰ هزار یزدی یعنی ۳۵ درصد مردم این استان در این بانک حساب دارند،‌ گفت: استان یزد رتبه اول ضریب نفوذ جمعیتی را در کشور از این حیث به خود اختصاص داده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان یزد با اشاره به این که در حال حاضر ۴۳۰ هزار یزدی یعنی ۳۵ درصد مردم این استان در این بانک حساب دارند،‌ گفت: استان یزد رتبه اول ضریب نفوذ جمعیتی را در کشور از این حیث به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران «امیر حسینی» امروز یکشنبه به مناسبت پانزدهمین سالروز تاسیس این بانک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون انجام هیچگونه فعالیت تجاری با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده و در همین راستا نیز تا سال ۹۸ سقف تسهیلات این بانک تنها ۱۰ میلیون تومان بوده است.

وی مهمترین اهداف راه‌اندازی این بانک را ترویج فرهنگ فرض‌الحسنه در جامعه ذکر کرد و گفت: البته اهداف دیگری مانند توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی نیز در این بانک دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه ۵۰ هزار میلیارد ریال و مشارکت بانکهای دولتی به عنوان اولین و بزرگترین بانک قرض الحسنه در نظام بانکی کشور در راستای تحقق بانکداری ناب اسلامی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و هم اکنون دارای ۱۳ میلیون مشتری در ایران است و تاکنون بیش از ۱۳ میلیون فقره تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کرده است.

حسینی عنوان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد دارای ۱۴ شعبه است که هشت شعبه در مرکز استان و مابقی در شهرستانهای بافق، بهاباد، ابرکوه، میبد، مهریز و اردکان ارائه خدمت می‌کنند.

وی با بیان این که بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد جزو استان‌های درجه یک کشور است، گفت: امسال ۶۰ هزار نفر به مشتریان این بانک در استان اضافه شده به طوری که هم اکنون ۴۳۰ هزار نفر از مردم استان یزد مشتری این بانک هستند و استان یزد با ضریب نفوذ ۳۵ درصد رتبه اول کشور را در این بانک به خود اختصاص داده است.

وی از پرداخت ۶۱ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته توسط این بانک به مشتریانش در استان یزد خبر داد و گفت: امسال یک سال رویایی برای بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد بوده به طوری که از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۴۷ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۲ هزار میلیارد ریال تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده که نسبت هب مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد ۳۰ درصد و از لحاظ مبلغ ۵۵ درصد رشده داشته است.

مدیر شعب بانک قرص الحسنه مهر ایران استان یزد با اشاره به اهتمام این بانک به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوی و این که هم اکنون در استان صف وام ازدواج و فرزندآوری تعیین تکلیف نشده، نداریم، تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان یزد از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۴۶۴ فقره وام ازدواج به مبلغ ۶۶۲ میلیارد ریال پرداخت کرده و همچنین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال جاری ۸۶۰ فقره وام به مبلغ ۳۴۷ میلیارد ریال وام فرزندآوری به مشمولان استان پرداخت کرده ‌است.

وی افزود: در حال حاضر سهم تسهیلات تکلیفی اشتغالزایی مربوط به کمیته امداد در بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد از بانکهای بزرگ استان نیز بالاتر است که نشان از قدرت این بانک در پرداخت تسهیلات و خدمات‌رسانی همه جانبه به مشتریان خود دارد.

وی یکی از طرحهای در دستور کار این بانک را اجرای طرح کالابانک در جهت رونق خرید کالای ایرانی ذکر کرد و گفت: در قالب این طرح، یک کارت اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به مشتریان بدون نیاز به کسب معدل حساب و سپرده‌گذاری با کارمزد ۴ درصد اراده می‌شود تا بتوانند از پذیرنده های متنوعی که شامل نمایندگی‌های مجاز شرکتهای تولیدی داخل کشور هستند، خرید کالای ایرانی داشته باشند.

حسینی بانک قرض الحسنه مهر ایران را از بانکهای پیشتاز در ارائه خدمات الکترونیکی در شبکه بانکی کشور خواند و گفت: این بانک شفافیت را تنها یک شعار تلقی نمی‌کند و در همین راستا نیز صورت های مالی حسابرسی شده سالهای گذشته در این بانک روی سایت مربوطه قالب دسترس عموم است.  

وی در ادامه به برخی از افتخارات بین‌المللی این بانک نیز اشاره کرد و متذکر شد: براساس آخرین رتبه‌بندی برترین مؤسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رتبه سوم مؤسسات مالی اسلامی جهان قرار گرفت و برهمین اساس به‌ عنوان بانک کاملاً اسلامی با ۶۱.۸درصد رشد و سه هزار و ۸۷۸ میلیون دلار دارایی منطبق بر شریعت، در رتبه اول بانک‌های ایران و در رتبه سوم مؤسسات کاملاً اسلامی دنیا قرار گرفت.

به گفته وی، همچنین این بانک در سال ۲۰۱۹میلادی نیز برنده جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام به انتخاب سازمان همکاری اسلامی شد و این بانک در سال ۲۰۲۲ نیز به جمع هزار بانک برتر جهان به گزارش مؤسسه بنکر راه یافت.

حسینی به مسئولیتهای اجتماعی محقق شده توسط این یانک نیز اشاره و عنوان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با چشم‌انداز تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه‌یافته، برنامه‌های مسئولیت اجتماعی گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به مشارکت در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت با خرید ۲۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی افزود: در این طرح بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای نخستین بار در بین بانک‌های ایرانی از منابع حاصل‌شده از دریافت جریمه دیرکرد برای حوزه مسئولیت اجتماعی در اقدامات عام‌المنفعه هزینه کرده‌است که در همین راستا در استان یزد بیش ‌از ۳۹۷ قلم به ارزش هشت میلیارد ریال خریداری شد.

حسینی در پایان افزود: همچنین به مشارکت این بانک در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از اشتغال آن‌ها با پرداخت وام قرض‌الحسنه اشاره کرد.