پیشنهاد و درخواست استاندار کردستان در خصوص واردات ماشین آلات راهداری‌ها و شهرداری‌های استان در جلسه هیات دولت تصویب شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان ششم بهمن ماه در جریان سفر وزیر کشور به استان، درخواست کرد تا مجوز لازم برای واردات ماشین آلات برای نوسازی […]

پیشنهاد و درخواست استاندار کردستان در خصوص واردات ماشین آلات راهداری‌ها و شهرداری‌های استان در جلسه هیات دولت تصویب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان ششم بهمن ماه در جریان سفر وزیر کشور به استان، درخواست کرد تا مجوز لازم برای واردات ماشین آلات برای نوسازی ناوگان شهرداری ها و راهداری صادر شود.

در دیدار ۱۴ بهمن ماه سال‌جاری استاندار کردستان و مجمع نمایندگان کردستان با ریاست محترم جمهور بار دیگر زارعی کوشا از دکتر رئیسی خواست که مجوزهای لازم برای واردات تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صادر شود.

بعد از پیگیری‌های صورت گرفته، این مهم روز گذشته در جلسه هیات دولت مطرح و با موافقت ریاست محترم جمهوری و هیات وزیران مجوز واردات ماشین آلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری‌ها و راهداری‌ها صادر شد.

در مصوبه هیات دولت آمده است: با توجه به وقوع بلایای طبیعی و بحران‌خیز بودن کشور و از طرفی کمبود امکانات و تجهیزات متناسب با شرایط بحرانی در استان‌های کشور، هیات وزیران مصوب کرد ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین دپوشده در سازمان اموال تملیکی به‌عنوان کالاهای متروکه، برای مدیریت بحران در اختیار وزارت کشور قرار داده شده تا بین شهرداری‌های کشور توزیع شود.

همچنین با تصویب هیات وزیران، به وزارت کشور اجازه داده شد نسبت به واردات ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها با عمر حداکثر سه سال از تاریخ تولید با معافیت از پرداخت حقوق گمرکی و رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط اقدام کند.

با توجه به پیگیری های صورت گرفته ومصوبه یادشده مقدمات واردات ماشین آلات ناوگان شهرداری ها و راهداری استان کردستان فراهم شده است.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان