نسبت افراد فقیر در آلمان طی یک دهه گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است؛ در همین حال دولت آلمان قصد دارد در شرایط مشکلات اقتصادی، ۹۰ درصد مالیات بر سود انرژی پاک وضع کند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،یک مطالعه تخصصی نشان داده که فقر در آلمان در دهه گذشته به میزان […]

نسبت افراد فقیر در آلمان طی یک دهه گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است؛ در همین حال دولت آلمان قصد دارد در شرایط مشکلات اقتصادی، ۹۰ درصد مالیات بر سود انرژی پاک وضع کند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،یک مطالعه تخصصی نشان داده که فقر در آلمان در دهه گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

موسسه علوم اقتصادی و اجتماعی (WSI) وابسته به بنیاد هانس بوکلر، که نزدیک به اتحادیه‌های کارگری در آلمان است، روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: نسبت افراد فقیر که کمتر از ۵۰ درصد درآمد متوسط ​​دارند، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

این گزارش تاکید کرد: موارد زیادی وجود دارد که حاکی از تشدید فقر در سال‌های بعد به دلیل عواملی مانند همه گیری کرونا (کووید ۱۹)، انفجار قیمت انرژی و تورم بالا است.

نویسندگان گزارش، نتیجه مطالعه خود را با این جمله خلاصه کردند که تعداد افراد تحت تأثیر فقر در آلمان در سال ۲۰۱۹ بیش از هر زمان دیگری بود.آنها توضیح دادند که باوجود توسعه اقتصادی خوب در دهه گذشته و نرخ پایین بیکاری در آلمان، خانواده‌های فقیر از این امر بهره مند نشدند، بلکه وضعیت آنها همچنان رو به افول است.

در این گزارش آمده است که شکاف فقر ​​یعنی مبلغی که یک خانواده متوسط ​​از دست می‌دهد تا زمانی که به زیر خط فقر می‌رود از ۲۹۶۸ یورو در سال ۲۰۱۰ به ۳۹۱۲ یورو در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است