دستیابی به درآمد پایدار اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌های کردستان است اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در نشست اعضای شورای اسلامی شهر سنندج گفت: دستیابی به درآمدهای پایدار و مستمر به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اکبر محمدی […]

دستیابی به درآمد پایدار اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌های کردستان است

اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در نشست اعضای شورای اسلامی شهر سنندج گفت: دستیابی به درآمدهای پایدار و مستمر به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اکبر محمدی در نشست اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که با حضور اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان، کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، حسن عسکری فرماندار و انور رشیدی شهردار سنندج و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به وضعیت تورم و اشتغال در استان و شهر سنندج،اظهار داشت:نرخ تورم شهر سنندج و در کل استان کردستان موضوع ریشه‌ای و عمیق است، البته تورم ماهانه از مهرتا اسفند ماه سال گذشته کاهشی بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای کسب درآمد پایدار در شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود:در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بر اساس چارچوب‌ها و قوانین مساعدت خواهد شد.
محمدی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید به سمت درآمد پایدار حرکت کنند و به اعتبارات و بودجه دولتی وابسته نباشند، گفت:توزیع هدفمند اعتبارات در قالب چارچوب‌های قانونی اولویت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان بیان داشت: در دو سال اخیر ارقام خوبی به شهرداری‌ها از محل اعتبارات عمرانی استان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد:دستیابی به درآمدهای پایدار و مستمر به عنوان اصلی‌ترین نیاز شهرداری‌ها در استان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که معتقدیم ایجاد ظرفیت لازم برای درآمد پایدار شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مرکز استان ضروری است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این راستا آماده همکاری است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در پایان گفت: آلایندگی زیست محیطی کارخانه پتروشیمی باید بررسی شود و در این راستا دستگاه‌های متولی نیز باید پاسخگو باشند.