مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به فعالیت هزار و ۱۷۰ تعاونی در قم گفت: تعاونی‌های منفعل را شناسایی و و از چرخه دریافت تسهیلات خارج می‌کنیم و تا سه ماه آینده پرونده‌های باز برخی تعاونی‌ها بسته می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به فعالیت هزار و ۱۷۰ تعاونی در قم گفت: تعاونی‌های منفعل را شناسایی و و از چرخه دریافت تسهیلات خارج می‌کنیم و تا سه ماه آینده پرونده‌های باز برخی تعاونی‌ها بسته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، وحید وزیری‌راد؛مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در مراسم تجلیل از تعاون‌گران برتر استان قم که به مناسبت فرا رسیدن هفته تعاون و با حضور حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان، نمایندگان تشکلات کارگری کارفرمایی و تعاونگران و همچنین جمعی از تعاونگران استان قم در سالن سردار سپهبد پاسدار، شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برگزار گردید، اظهار کرد: تلاش ما این است که میان تعاونی‌های فعال و غیرفعال تفاوت قائل شویم.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو هزار تعاونی در استان قم داریم که از این تعداد هزار و ۱۷۰مورد فعال هستند و بیش از ۶ هزار نفر عضو دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: تعاونی‌هایی در قم وجود دارند که در گذشته از تسهیلات دولتی استفاده می‌کردند اما هیچ اقدام عملیاتی انجام نداده و منفعل بوده‌اند؛ ما نیز در نظر داریم که این تعاونی‌ها را از گردونه دریافت تسهیلات دولتی حذف کنیم تا عدالت میان تعاونی‌های فعال برقرار شود.

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها در قم دچار مشکلاتی هستند و برخی از پرونده‌ها چندین سال باز مانده است اما با نشست‌ها و مذاکراتی که داشتیم این امید را می‌دهیم که تا ۳ ماه دیگر مشکلات بخش قابل توجهی از آن‌ها رفع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته موفق شدیم ۲ هزار و ۶۰۰ واحد که توسط تعاونی‌های مختلف ساخته شده‌اند را تحویل مردم دهیم.

وی در پایان گفت: خبر خوبی هم که می‌توانیم به جامعه کارگری قم دهیم این است که بر اساس توافقی که با مدیرکل بنیاد مسکن استان داشته‌ایم، مقرر شده دو فاز ۵۰۰ واحدی که در مجموع هزار واحد می‌شود در طرح نهضت ملی مسکن برای کارگران ساخته شود.