استاندار کردستان از افزایش ۱۱ برابری اقامت گردشگران در استان طی شش روز اول تعطیلات نوروزی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، شامگاه روز شنبه ۶فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز ۱۴۰۱، که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور بهادری جهرمی […]

استاندار کردستان از افزایش ۱۱ برابری اقامت گردشگران در استان طی شش روز اول تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، شامگاه روز شنبه ۶فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز ۱۴۰۱، که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور بهادری جهرمی دبیر و سخنگوی هیات دولت، دکتر علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان برگزار شد، با بیان اینکه شادترین نوروز کشور امسال در کردستان برگزار شد، گفت: سه برنامه ویژه نوروزی در باغ هنر تهران و سنندج برگزار شد که مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت.

استاندار کردستان با بیان اینکه با حضور نماینده یونسکو و نمایندگان ۱۳ کشور حاشیه نوروز، شهر سنندج به عنوان پایتخت نوروز جهان معرفی شد، اظهار داشت:در جشن های نوروزی بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت حضوری از برنامه‌های ویژه این ایام استفاده کردند و تعداد بسیار زیادی از مردم دیگر نقاط استان نیز از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی این برنامه ها را دنبال کردند.

او با بیان اینکه در شش روز اول نوروز ۳۷۱ هزار تردد در استان به ثبت رسیده که سهم تردد بین استانی افزایش ۱۳ درصدی و داخل استان ۲۷ درصد است، عنوان کرد: تا روز گذشته ۱۲۳ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داده شده‌اند و ۵۸۳ مورد بازدید نیز از این مراکز انجام شده است.

دکتر زارعی کوشا افزود:با توجه به بر‌نامه های متنوع نوروزی و اجرای مراسمات اصیل وخاص ویژه نوروز نسبت به سال گذشته تعداد اقامت ها در سطح استان ۱۱ برابر شده است.

استاندار کردستان یادآور شد:در شش روز اول تعطیلات بیش از ۲۴ هزار نفر از طریق دو مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه وارد استان یا از استان خارج شده‌اند.

او همچنین به راه‌اندازی پویش سفر بی خطر در کردستان اشاره کرد و گفت:در این پویش از حضور نخبگان، هنرمندان، ورزشکاران و تشکل های مردم نهاد بهره گرفته‌ایم و امیدوارم تا پایان تعطیلات شاهد روند کاهشی تصادفات باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از اجرای اقدامات و تمهیدات لازم برای استقبال و خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی در کردستان، خبر داد.

یعقوب گویلیان، گفت: با کاهش محدودیت‌های کرونایی و بعد از دوسال، شاهد حضور کم‌نظیر گردشگران و مسافران نوروزی کردستان در روزهای ابتدای فروردین‌ماه سال‌جاری بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار داشت: امسال براساس تمهیدات صورت گرفته و برنامه‌ریزی مناسب، زمینه فعالیت بیش از پیش اماکن و تاسیسات گردشگری برای حضور مهمانان نوروزی در کردستان فراهم شد.

او عنوان کرد: برگزاری جشن جهانی نوروز، مراسم نوروزگاه با اجرای برنامه‌های متنوع در اماکن تاریخی استان، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرهای گردشگرپذیر کردستان، توزیع بیش از صدهزار کتابچه و نقشه راهنمای گردشگری برای مهمانان نوروزی، استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته جهانگردی بع عنوان راهنمای گردشگری و… از جمله برنامه‌های این ایام در استان است.

گویلیان افزود: خوشبختانه ثبت‌جهانی منظر فرهنگی، تاریخی هورامان، شرایطی را ایجاد کرد که در ایام تعطیلات شاهد ورود سیل عظیمی از مسافران و گردشگران به این قطب گردشگری استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های ویژه وزارت‎خانه، استاندار کردستان و همچنین اهتمام تمامی کمیته‌های ده‌گانه و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در کنار مهمان‌نوازی مردم میزبان خوبی برای گردشگران نوروزی در استان باشیم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان