به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان فارس سرپرست معاونت گردشگری اداره میراث فارس گفت: ساماندهی وضعیت تنگه رغز و منطقه نمونه گردشگری خرتنگه داراب در اولویت پیگیری قرار دارد. واگذاری منطقه گردشگری تنگ رغز به میراث، ساماندهی وضعیت آن را تسهیل می‌کند.ابراهیم بختیاری در بازدید از تنگه زغز داراب و […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان فارس سرپرست معاونت گردشگری اداره میراث فارس گفت: ساماندهی وضعیت تنگه رغز و منطقه نمونه گردشگری خرتنگه داراب در اولویت پیگیری قرار دارد. واگذاری منطقه گردشگری تنگ رغز به میراث، ساماندهی وضعیت آن را تسهیل می‌کند.
ابراهیم بختیاری در بازدید از تنگه زغز داراب و در نشستی صمیمانه با جمعی از سرگروه‌های گردشگری تنگه رغز داراب گفت: با توجه به اینکه تنگه رغز یکی از مناطق طبیعی و گردشگری خاص و منحصربه فرد در شهرستان داراب است و همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، بهبود وضعیت این منطقه در اولویت خواهد بود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: طبق آمار سالیانه بیش از ۱۰ هزار نفر از این تنگه بازدید می‌کنند، از این رو باید کیفیت خدمات ارائه شده در منطقه و همچنین وضعیت آن بهبود یابد.

بختیاری تاکید کرد: هم اکنون تناسبی بین هزینه کرد بازدیدکنندگان در منطقه و خدماتی که دریافت می‌کنند وجود ندارد، از این رو جا دارد وضعیت منطقه هر چه سریع‌تر ساماندهی گردد.

بختیاری خواستار واگذاری منطقه گردشگری تنگه رغز به اداره میراث فرهنگی شد و گفت: بی شک با چنین واگذاری نه تنها جوامع محلی از حضور گردشگران منتفع می‌شوند بلکه وضعیت نابسامان این منطقه نیز بهبود می‌یابد.

او گفت: طی سال‌های گذشته مبلغ ۲ میلیارد تومان و در سال جاری نیز اعتباری بالغ بر۲میلیارد تومان دیگر از سوی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برای تامین زیر ساخت‌هایی از جمله پارکینگ، سرویس بهداشتی و دیگر تاسیسات رفاهی در این منطقه اختصاص یافته است و هم اکنون پیمانکاران مشغول اجرای عملیات ساخت و ساز هستند.

بختیاری، همچنین به منطقه نمونه گردشگری خرتنگه داراب اشاره کرد و گفت: این منطقه نیز یکی از جاذبه‌های طبیعی و منحصر به فرد شهرستان داراب است که نیازمند ساماندهی و تبلیغات مناسب و موثر است. با توجه به اشتیاق جامعه محلی جهت ورود به حوزه سرمایه گذاری در این منطقه و رشد و رونق این منطقه خاص و زیبا، برای اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز در اولویت فعالیت‌ها قرار دارد.

تنگه رغز که به عروس بهشتی یا عروس تنگه‌های ایران معروف است یکی از جاذبه‌های دیدنی فارس است در داراب واقع شده است. تنگ خرتنگه نیز در جنت‌شهر در ۱۵ کیلومتری داراب قرار دارد.

داراب در فاصله ۲۵۴ کیلومتری شیراز واقع شده است.