فرمانده انتظامی استان با اشاره به مشارکت بالای مردم در امنیت جامعه از اجرای نزدیک به یک میلیون عملیات پلیسی به وسیله تماس های مردمی صورت گرفته با سامانه ۱۱۰ این فرماندهی در نیمه نخست امسال خبر داد و این رقم را نشانه اعتماد بالای مردم استان به پلیس خدمتگزار خود عنوان کرد. به گزارش […]

فرمانده انتظامی استان با اشاره به مشارکت بالای مردم در امنیت جامعه از اجرای نزدیک به یک میلیون عملیات پلیسی به وسیله تماس های مردمی صورت گرفته با سامانه ۱۱۰ این فرماندهی در نیمه نخست امسال خبر داد و این رقم را نشانه اعتماد بالای مردم استان به پلیس خدمتگزار خود عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار حمید علینقیان پور گفت: مردم فهیم و ولایتمدار اصفهان شایسته بهترین ها هستند و سعی من و همکارانم بر این است که بهترین خدمات در حوزه نظم و امنیت را به آنان ارائه کنیم و هفته انتظامی هم فرصت مناسبی است تا در این هفته گزارشی از اقدامات و خدماتی که در راستای ارتقای امنیت و آسایش ولی نعمتان خود صورت گرفته را به آنان ارائه کنیم.

وی افزود: کارکنان انتظامی میراث دار ۲۴ هزار شهید گلگون کفن اصفهان هستند همان هایی که در راه اعتلای کلمه حق جان شیرین خود را فدا کردند و ما باید حافظ این میراث گران بهای آنان باشیم و به فضل خداوند متعال این امانت را به نسل های آینده برسانیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۷ شهید فراجا در سال جاری که ۵ نفر از شهدا مربوط به استان اصفهان بودند تصریح کرد: ایجاد امنیت مستمر و پایدار امری اتفاقی نیست بلکه مستلزم اقدمات وسیع، دقیق و حساب شده است و تلاش طاقت فرسا و شبانه روزی، ایثار و از جان گذشتگی نیروهای انتظامی را می طلبد.

سردار علینقیان پور با اشاره به مهاجرت مجرمان از فضای حقیقی به فضای مجازی و مشکلاتی که برای کاربران در این فضا پدید آمده گفت: با تامین و بروز رسانی تجهیزات و امکانات و بکارگیری نیروی انسانی زبده و نخبه در این بخش تحولات قابل توجهی رخ داده تا جایی که در ۶ ماهه سال جاری ده ها طرح عملیاتی توسط پلیس فتا استان اصفهان در مقابله با جرایم طرح ریزی و اجرا شده و همزمان با اجرای این طرح ها صدها متهم شناسایی، دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شدند.

وی عناوین اتهامی دستگیر شدگان را کلاهبرداری، اخاذی، تهدید و سرقت عنوان کرد و اظها داشت: همچنین بیش از ۱۶ هزار سایت و صفحات مجازی که در زمینه اقدامات مجرمانه و غیر قانونی فعالیت داشتند شناسایی و با دستور مرجع قضائی مسدود شدند و بالغ بر ۳۷۵ میلیارد ریال نیز توسط کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان از کلاهبرداران فضای مجازی باز پس گرفته شده و به مال باختگان مسترد شده است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان داشت: مرکز فوریت های ۱۱۰ به منظور رسیدگی سریع به امداد خواهی مردم تاسیس شده و به صورت شبانه روز در حال فعالیت است و مردم هر زمان که با این سامانه تماس بگیرند ماموران ما پاسخگوی آنها بوده و در سریع ترین زمان به یاری آنها می شتابند. در سال جاری با تقویت این مرکز از نظر افزایش خطوط تلفن ها، تجهیزات، امکانات و سیستم های هوشمند و افزایش نیروی انسانی و تقویت گشت های خودرویی و موتوری سعی کردیم که کارآمدی آن را افزایش دهیم

سردار علینقیان پور ادامه داد: در ۶ ماهه امسال بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت هاپلیسی ۱۱۰ برقرار شده که از این رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار مورد آن دریافت مشاوره و راهنمایی بوده و بالغ بر ۹۱۲ هزار مورد آن هم منجر به انجام عملیات پلیسی شده که این رقم ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: با تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور دوربین هایی بر روی لباس ماموران پلیس ۱۱۰ نصب شده که این دوربین ها هم برای اطلاع فرماندهی و نظارت بر عملکرد ماموران و هم به عنوان مستند رسمی مورد استفاده سیستم قضائی قرار می گیرند و تا کنون هم عملکرد آن ها بسیار عالی بوده و در حال گسترش این دوربین ها در بین همه نیروها و بخش های انتظامی استان هستیم.

سردار علنیقیان پور، کشف بالغ بر ۱۳تُن انواع مواد مخدر، شناسایی و انهدام ده ها باند و دستگیری صدها قاچاقچی، خرده فروش و جمع آوری معتادان متجاهر و اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده را از جمله دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در ۶ ماهه نخست امسال برشمرد و اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در کنار مبارزه با سوداگران مرگ در زمینه آموزش جوانان و خانواده ها هم اقدامات مؤثری داشته و بحمدالله توفیقات خوبی در این زمینه داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص عملکرد پلیس آگاهی این فرماندهی در نیمه نخست امسال عنوان داشت: در این مدت  ۱۰۳ باند سرقت منهدم شدند که بخشی از آنها سارقان در حرکت هستند یعنی مقر مشخص و ثابتی ندارند و در استان های مختلف سرقت می کنند و از استانی به استان دیگر در حرکت هستند.

وی ارزش ریالی اموال کشف شده از سارقان و استرداد آنها به مال باختگان در سال جاری را بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: علاوه بر افزایش آگاهی های مردم اقدامات و شگردهای جدیدی را در خصوص شناسایی سارقان قبل از وقوع جرم در دستور کار داریم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به عملکرد پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان اصفهان پرداخت و بیان داشت: علاوه بر رصد و خنثی سازی اقدامات خرابکارانه و مخل نظم و امنیت عمومی اقدامات خوبی نیز در زمینه برخورد با اراذل و اوباش انجام شده است.

وی ۸۰۰ مورد نظارت بر اصناف و صدور و تمدید ۲۸۰ هزار گذرنامه را از جمله اقدامات این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از فعالیت های پلیس اطلاعات صدور گذرنامه است که در ایام حماسه اربعین این پلیس توانست رکورد دار صدور گذرنامه شود و در این خصوص ۷۳ هزار جلد گذرنامه زیارتی برای زائران شرکت کننده در مراسم پیاده روی اربعین صادر شد.

سردار علینقیان پور صدور ۵۸ هزار گواهینامه جدید و المثنی و تعویض ۱۶۲ هزار پلاک خودرو و برخورد با رانندگان متخلف در حوزه راه های شهری و برونشهری شامل خودروهای سواری، اتوبوس و کامیونت که با بی توجهی خود جان سایرین را به خطر می اندازند، حضور کارشناسان آموزشی در سطح مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی و اجتماعی و محافل شهری و روستایی و همچنین بکارگیری صدها نفر از همیاران پلیس، پلیس یاران نوجوان، فرهنگ یاران ترافیک و راهوران محله را از جمله اقدمات پلیس راهور و راه استان در زمینه کاهش تصادفات و ارتقای فرهنگ شد آمدی عنوان کرد.

وی با یان اینکه پلیس از نقش خود در تحقق شعار سال یعنی “مهار تورم، رشد تولید” هم غافل نبوده است اضافه کرد: در راستای تحقق شعار سال اقداماتی نظیر برخورد با باندها و شبکه های قاچاق کالا، دستگیری قاچاقچیان عمده کالا و ارز، اجرای چندین مورد طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان صورت گرفته و ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه ظرف ۶ ماهه سال جاری برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۸ هزار میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان معاونت اجتماعی را پل ارتباطی بین انتظامی استان با اصحاب رسانه و همچنین مردم و جامعه برشمرد و عنوان داشت: تولید خبر و گزارش های خبری، برپایی ۶ نشست خبری، تولید مستندات اجتماعی، تولید محتواهای آموزشی و هشدار های پلیسی و ارائه آن در فضای حقیقی و مجازی و اعزام کارشناسان پلیس به مجامع آموزشی، محلات، مساجد و مدارس و آموزش بایدها و نباید های پلیسی به اقشار مختلف جامعه از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه بودند.

سردار علینقیان پور با بیان اینکه وجود واحدهای مشاوره در همه کلانتری های استان منشأ خیر و برکت برای انتظامی استان اصفهان بودند گفت: در ۶ ماهه اول امسال جاری بالغ بر ۴۵ هزار نفر از خدمات مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی ما استفاده کردند و خوشبختانه ۳۰ هزار پرونده قضایی تشکیل شده در کلانتری ها با تلاش مشاوران مجرب و با تجربه انتظامی منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، رفع معایب و نواقص واحدهای تحت امر و همچنین دریافت نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده مردم را از جمله اهداف راه اندازی سامانه نظارتی ۱۹۷ برشمرد و اظهار داشت: شهروندان عزیز می توانند به صورت شبانه روزی نظریات، پیشنهادات، تقدیر یا احیاناً انتقاد و شکایت از عملکرد ماموران پلیس را با این سامانه در میان بگذارند.

وی اذعان داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۳ هزار تماس با سامانه ۱۹۷برقرار شده که تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ عدد از این تماس ها نظرخواهی و درخواست مشاوره بوده و مابقی در قابل انتقاد، پیشنهاد و تقدیر ثبت شده است.

سردار علینقیان پور به افزایش معنادار تماس های تقدیر از عملکرد ماموران پلیس استان اشاره کرد و گفت: از جمله پاکدستی و صحت عمل ماموران در راس تماس های تقدیر از ماموران پلیس بوده است و ما همچنان مشتاق راهنمایی و نظرات و ارشاد شهروندان عزیزمان هستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در همه حال محتاج دعای خیر همه مردم هستیم در خاتمه تاکید کرد: سعی ما بر این است که خدمات به نحو احسن انجام شود و ادعا هم نداریم که کارمان بسیار خوب و عالی است اما تلاش خود را انجام دادیم و مصداق این سخن هم مجاهدت شبانه روزی جان برکفان انتظامی برای تامین امنیت و آسایش عمومی است.