متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «دومین جشن مهر سینمای ایران» منتشر شد به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، متن کامل پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است: « سینما ی ملی ایران اسلامی، متولد معنویت و مولود معرفت و زاده‌ فضیلت‌هاست. چنین سینمایی به کشف حقیقت‌ […]

متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «دومین جشن مهر سینمای ایران» منتشر شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، متن کامل پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

« سینما ی ملی ایران اسلامی، متولد معنویت و مولود معرفت و زاده‌ فضیلت‌هاست. چنین سینمایی به کشف حقیقت‌ و تسکین انسان نظر دارد و آگاهانه به رابطه‌مندی مردم، هویت، مذهب، تحکیم باورها، تثبیت آداب و آیین‌ها ‌می‌اندیشد. سینمای امروز، با بیان هنرمندانه‌ بایدها و نبایدها، می‌کوشد انسان روزگار خود را رویین‌تن سازد و با تعریف دینی و ترسیم جامعه‌ الهی، نقشی علاج‌بخش و عاقبت‌اندیش ایفا کند. طراحی و تدوین چنین چشم‌اندازی را از مهم‌ترین تکالیف و خجسته‌ترین مقاصد ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین کرده و با علم به دشواری‌ها و ناهمواری‌ها و با اتکا به تاکید دولت مبنی بر توسعه‌ عدالت فرهنگی و معماری مطلوب مدیریت هنری، تمرکز بر تمدن ایرانی‌اسلامی را مسیر مستقیم خویش ترسیم کرده‌ایم. از جمله رویدادهایی که منحصرا برساخته‌ تکثراندیشی و عدل‌محوری دولت سیزدهم است؛ «رویداد مهر سینمای ایران» است که صحنه‌ ظهور نسل نو و بستر بهره‌مندی از سرمایه‌های سینمایی استان‌هاست. میدان مبارکی که جهادگران سینمای امروز را به تولید و توسعه‌ی هنر فراخوانده است و می‌کوشد با حفظ حرمت و پاسداشت پایگاه سینما، نشاط فردی و آگاهی اجتماعی را در اضلاع جغرافیای ایران اسلامی تعمیم بخشد. اولویت‌بخشی به این رویداد نوپدید و آتیه‌مند را از ماموریت‌های سازمان سینمایی می‌دانم و امید آن دارم که فرزندان فرهیخته‌ فرهنگ و هنر این سرزمین، با اعجاز خویش، سفیران برومند سینما باشند.
فروتنانه به همه‌ اصحاب این دوره‌ مهر سینمای ایران که با مهر و مهارت و مدیریت خویش، موید منزلت و مرتبت سینما در منظر جامعه‌ اسلامی بودند قدردانی می‌کنم.»

گفتنی است «دومین جشن مهر سینمای ایران» از ۲۶ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه در استان‌ها و ۱۳ مهرماه در تهران برگزار خواهد شد