عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از رونمایی شدن نخستین تابلوی مزین به نام شهید مدافع حرم حمیدرضا باب الخانی بر روی چهارراه عصر دیروز طی مراسمی با حضور امام جمعه ی واقع در خیابان جی غربی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای […]

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از رونمایی شدن نخستین تابلوی مزین به نام شهید مدافع حرم حمیدرضا باب الخانی بر روی چهارراه عصر دیروز طی مراسمی با حضور امام جمعه ی واقع در خیابان جی غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، احمد شریعتی در مراسم رونمایی از تابلو مزین به نام شهید مدافع حرم حمیدرضا باب الخانی اظهار داشت: موقعی که صحبت از نامگذاری اسم این شهید بزرگوار بر روی یکی از معابر اصلی شد، در اولین جلسه شورای نامگذاری این موضوع مطرح و پیگیری های لازم در کوتاه ترین زمان صورت پذیرفت و نام این شهیدِ جوانِ مدافع حرم برای اولین بار در سطح شهراصفهان در خیابان جی که یکی از اصلی ترین و پر تردد ترین خیابان های شهر است بر روی چهارراه مورد نظر ، نامگذاری ومزین شد.

وی با تجلیل از همه دست اندرکاران این حرکت فرهنگی و انقلابی گفت : شایسته است از تمام کسانی که در این خصوص و حفظ ارزش های جامعه و زنده نگه داشتن یاد شهدا تلاش می کنند ، به صورت ویژه قدردانی کرد چرا که نظام مقدس ما نظام ویژه ی حفظ ارزش ها و عمل به آن است .

حجت الاسلام مهروی پور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز ضمن قدردانی و تکریم از خانواده این شهید مدافع حرم از این اقدام ارزشمند که در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و اشاره به این جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند: “امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست”، افزود: یکی از وظایف مسئولین، عمل کردن به این فرمایش رهبر انقلاب است و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا روح ایثار و مقاومت را در جامعه نهادینه می‌کند و این حرکت نیز یکی از مصادیق آن بود.

گفتنی است، شهید حمیدرضا باب‌الخانی سی‌ودومین شهید مدافع حرم استان اصفهان است که در سن ۳۱ سالگی و ۴۵ روز پس از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک این شهید در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت.