به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از شیراز- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: اجرا و بهره برداری از ۲۰۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان در قالب ۱۸ پروژه تا پایان امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد. محمود رضا طالبان، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از شیراز- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: اجرا و بهره برداری از ۲۰۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان در قالب ۱۸ پروژه تا پایان امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

محمود رضا طالبان، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه راه بر اساس برآوردی که انجام دادیم مشخص شد که ظرف پنج سال گذشته به طور میانگین سالانه ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان ساخته شده که بنا داریم امسال این عدد را ارتقاء بخشیم.
وی ادامه داد: ۴۰ کیلومتر از این ۲۰۵ کیلومتر مذکور شامل ۱۹ کیلومتر از گردنه لای رز نی‌ریز و ۲۱ کیلومتر محور دشت ارژن به تنگ ابوالحیات که تکمیل است طی روزهای آتی و با حضور وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.
او بیان کرد: ارزش این دو پروژه بر اساس نرخ روز به ترتیب ۴۰۰ میلیارد تومان و ۸۵۰ میلیارد تومان است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار داشت: سایر پروژه‌های این مجموعه شامل ۴۰ کیلومتر از محور فسا – داراب، پنج کیلومتر از بزرگراه شیراز – جهرم (قابل افزایش تا ۱۲ کیلومتر)، ۱۵ کیلومتر از محور جهرم – لار – بندرعباس، هفت کیلومتر از محور مرودشت – درودزن، ۱۵ کیلومتر از محور قدیم فسا – داراب و ۱۰ کیلومتر از محور فسا – جهرم – قیر است.
طالبان افزود: ۶ کیلومتر از محور زرین دشت به دولت آباد، سه کیلومتر از محور مرودشت – ارسنجان، ۱۰ کیلومتر از محور بوانات – صفاشهر، پنج کیلومتر از محور کازرون به سه راحی حاجی آباد، پنج کیلومتر از محور سورمق – اقلید – یاسوج، ۱۰ کیلومتر از محور زرقان – قلات – خانزنیان (تنگ خیاره به لپویی)، ۱۰ کیلومتر از محور اسفندآباد به صفاشهر، ۲۰ کیلومتر از محور خرامه – استهبان – نی ریز، پنج کیلومتر از محور کازرون – فراشبند (قابل افزایش تا ۱۰ کیلومتر)، هفت کیلومتر از محور دالین به نورآباد، ۱۲ کیلومتر از محور دهکویه به گلکویه لارستان نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.