شاخص کیفیت هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول قرار دارد سنجش کیفیت هوا اصفهان، امروز در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۶۸ در وضعیت هوای قابل قبول (زرد) ثبت شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت صبح […]

شاخص کیفیت هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول قرار دارد

سنجش کیفیت هوا اصفهان، امروز در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۶۸ در وضعیت هوای قابل قبول (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، میانگین شاخص هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت صبح امروز یکشنبه سی‌ام بهمن ماه بر اساس داده‌های دریافتی ۱۰ ایستگاه شهرداری در وضعیت پاک ثبت شد.

امروز شاخص هوا در ۲ ایستگاه پایش در محله ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۴۶ و فیض با ۴۴ AQI در وضعیت پاک است.

همچنین شاخص ایستگاه هوا در دانشگاه صنعتی با ۹۷، سپاهان شهر با ۷۵، رهنان با ۷۳، میدان انقلاب با ۷۰، بلوار کاوه با ۶۸، میدان باهنر با ۶۱، میرزا طاهر با ۵۵ و خیابان فرشادی با ۵۳ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوا در خیابان احمدآباد با ۸۳، خیابان استانداری با ۷۴، بزرگراه خرازی با ۹۲ و خیابان رودکی با ۶۰ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت شد.‌

امروز ایستگاه‌های پایش هوا سجزی با ۶۷ و مبارکه با ۵۴ AQI در وضعیت قابل قبول و شاخص ایستگاه هوای شاهین شهر با ۱۱ AQI پاک بوده و مابقی ایستگاه‌ها در شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، زرین‌شهر و منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان نیز قطع است.

هوای سالم اصفهان برای سومین روز متوالی / شاخص کیفیت هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول قرار دارد

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.