همبستگی بین جبهه مقاومت، همبستگی بین کشورهای اسلامی با فلسطین را رقم زده است سردار فدا با بیان اینکه جهان اسلام در اوج قدرت است،اظهار کرد: امروز همبستگی بین جبهه مقاومت همبستگی بین کشورهای اسلامی با فلسطین را رقم زده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار مجتبی فدا پیش از ظهر امروز در […]

سردار فدا با بیان اینکه جهان اسلام در اوج قدرت است،اظهار کرد: امروز همبستگی بین جبهه مقاومت همبستگی بین کشورهای اسلامی با فلسطین را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سردار مجتبی فدا پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان سپاه هم‌زمان با انقلاب به دنیا آمد و هم‌زمان با بحران‌ها رشد کرد، اظهار کرد: سپاهی که در روزهای اول شکل گرفت برای امنیت تشکیل شد و به‌مرورزمان افزایش حجم تهدیدات در عرصه امنیتی هم وارد شد و در مناطق مختلف کشور انجام‌وظیفه کرد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه اولین فراخوان امام خمینی (ره) بلافاصله ۶ ماه پس از تشکیل سپاه صورت گرفت، گفت: دو هواپیما از پاسداران اصفهان پس از این فراخوان به کردستان اعزام و وارد فرودگاه سنندج شدند و سپاه به‌مرور آموزش، تقویت نیروی انسانی خود را در دستور کار قرارداد.

وی ایثارگری، ازجان‌گذشتگی، حرکت در مسیر انقلاب، دفاع از مردم از ویژگی‌ها سپاه نامید و تصریح کرد: اوایل تشکیل سپاه هیچ‌کس فکر نمی‌کرد سپاه به این حجم از بالندگی و رشد برسد؛ وقتی مسئولان مورد ترور منافقین قرار گرفتند، مأموریت حفاظت از مسئولان به سپاه واگذار شد و سپس حفاظت از امکان مهم و حساس در برخی از مواقع به سپاه واگذار شد.

فدا با اشاره به حفاظت سپاه از حمل‌ونقل هوایی کشور و جلوگیری از هواپیماربایی با کارنامه موفق، گفت: در سال ۱۳۶۴ سه نیروی هوایی، دریایی و زمینی سپاه به فراخور وظایف شکل گرفت و امروز در دریا حفاظت از مرزهای دریایی، کمک به دولت و مقابله با تهدیدات دریایی کمک‌حال کشور است و در حوزه هوافضا و موشکی امروز در حال دفاع از کیان کشور است.

  • امکانات سپاه در خدمت به محرومیت‌زدایی

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) ادامه داد: جنگ که تمام شد مأموریت سپاه در راستای بازسازی و آماده‌سازی اماکن موردنیاز قرار گرفت و به‌مرورزمان بخشی از امکانات سپاه در خدمت به محرومیت‌زدایی قرار گرفت که یکی از این ظرفیت‌ها قرارگاه خاتم‌الانبیا است.

وی با بیان اینکه پس از رحلت امام (ره) دو نیروی جدید یعنی نیروی قدس و بسیج به سپاه افزوده شد، خاطرنشان کرد: نیروی قدس ظرفیتی برای قدرت سازی و کمک به ملت‌های مظلومان جهان و حرکت‌های ضدصهیونیستی، ضدآمریکایی، اسلامی و مردمی بود که منجر به شکست گروه‌های تکفیری و داعش شد و با اتکای به ظرفیت‌های خود، آمریکا را در منطقه زمین‌گیر کرده است.

*رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است

سردار فدا عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با کمک آمریکایی‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و اروپایی‌ها علی‌رغم گذشت چهار ماه به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است و علی‌رغم تخریب بالا هیچ دستاوردی نداشته است.

این فرمانده بسیجی ادامه داد: برای اولین‌بار است که رژیم صهیونیستی ۵۰۰ هزار آواره دارد و هیچ‌گونه گردشگری نداشته و همه مراکز آموزشی و تولیدی این رژیم تعطیل است؛ تزلزل، بی‌اعتمادی در این رژیم به چشم می‌خورد و نزدیک به یک میلیون نفر مهاجرت معکوس داشته‌اند.

*همبستگی بین جبهه مقاومت، همبستگی بین کشورهای اسلامی با فلسطین را رقم زده است

وی تأکید کرد: امروز همبستگی بین جبهه مقاومت همبستگی بین کشورهای اسلامی با فلسطین را رقم زده است و جهان اسلام در اوج قدرت است.

سردار فدا با اشاره به ایجاد ظرفیت مقابله با جنگ نرم دشمن در سپاه فراهم شده است، گفت: ما توانمندی و سازمان خود را متناسب با تهدیدات بروز کردیم و در جنگ نیمه‌سخت هم مقابل دشمن ایستادیم.

یادگار دفاع مقدس با اشاره به اقدامات سپاه و بسیج در راستای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، عنوان کرد: امروز شرایط را به گونه‌ای رقم زدیم که در اوج بالندگی هستیم و از دشمنان هیچ گونه ترسی نداریم و با اقتدار هر کجا که کشور مورد ضربه قرار بگیرد با آن تهدید با قدرت برخورد می‌کنیم.

وی دررابطه‌با کارهای عام‌المنفعه، گفت: در کمک به دولت و سازمان بهزیستی ما مراکز ترک اعتیاد را ایجاد کردیم و تلاش داریم با کار و تلاش این ترک اعتیاد در اردوگاه‌ها صورت بگیرد؛ کنگره‌های سالیانه را به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌کنیم و ان‌شاءالله سال آینده کنگره سرداران و ۲۴ هزار شهید استان را رقم می‌زنیم.

*اعزام ۲۰ هزار نفر دانش‌آموزان دختر به راهیان نور

سردار فدا ادامه داد: نزدیک به ۲۰ هزار نفر دانش‌آموزان دختر را با کمک آموزش‌وپرورش به راهیان نور اعزام کردیم و در مرحله دوم دانش‌آموزان پسر را اعزام می‌کنیم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به چاپ کتاب و ثبت و ضبط خاطرات شهدا، عنوان کرد: در طرح شهید سلیمانی نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر دانش‌آموز بسیجی آموزش دیدند.

*افتتاح طرح آبرسانی به روستاهای نایین

وی ادامه داد: در هفته آینده طرح آبرسانی به روستاهای نایین افتتاح می‌شود و در فروردین و خرداد سال آینده طرح‌های آبرسانی به روستاهای فریدون‌شهر و سمیرم هم افتتاح می‌شود.

فدا با اشاره به کمک بسیج به نیرو انتظامی، گفت: هر کجا که نیروی انتظامی نیاز به کمک داشته باشد این آمادگی برای کمک وجود دارد و امسال امنیت ۳۰ درصد امنیت صندوق‌های رأی به بسیج واگذار شده است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به فعال‌سازی قرارگاه فضای مجازی و حضور اساتید بسیجی در مراکز مختلف دانشگاهی و بسیجی، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با کمک و مساعدت اصحاب رسانه بخشی از اقدامات و ظرفیت بسیج به سمع و نظر عموم جامعه برسد.
وی با اشاره به ورود بسیج به اقتصاد مقاومتی، گفت: بالغ بر سه هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند اهدا شده است و امسال بالغ بر دو هزار خانه با همکاری کمیته امداد در حال ساخت است.