شرکت ذوب‌آهن اصفهان در سه ماهه نخست امسال بیش از ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان فروش داخلی و بیش از ۴هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان فروش صادراتی داشته که هر دو در مقایسه با ارقام فروش مدت مشابه سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

شرکت ذوب‌آهن اصفهان در سه ماهه نخست امسال بیش از ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان فروش داخلی و بیش از ۴هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان فروش صادراتی داشته که هر دو در مقایسه با ارقام فروش مدت مشابه سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی و ذوب آهن اصفهان، شرکت ذوب آهن اصفهان که با نماد «ذوب» در بورس تهران فعالیت دارد، گزارش فعالیت یک ماهه خرداد خود را منتشر کرده که براساس آن این شرکت در مجموع ۱۰ هزار و ۲۴۱ میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان فروش داخلی و صادراتی داشته است.این در حالی است که مجموع فروش داخلی و خارجی این شرکت در مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰ برابر با ۷هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان بوده و در حقیقت فروش امسال آن حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از سال قبل است.ذوب آهن اصفهان در فصل بهار امسال، بیش از ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان از محل فروش تیرآهن، میلگرد، کلاف، ریل، شمش کالایی، شمش چدن، نبشی و ناودانی و فرآورده‌های جانبی بدست آورده است.

این رقم یک هزار و ۸۷۸ میلیارد تومان از رقم ۳هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان فروش این شرکت در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیشتر است و رشدی حدود ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.گزارش فعالیت یک ماهه ذوب آهن اصفهان که بر روی سامانه کدال منتشر شده، حکایت از آن دارد که این شرکت ۲۰۸ هزار ۹۵۱ تن تیرآهن تولید کرده و به میزان ۲هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان فروخته است.این در حالیست که میزان تولید تیرآهن این شرکت در سه ماهه نخست سال قبل برابر با ۱۷۳ هزار و ۷۰۱ تن و مبلغ فروش آن هم ۲هزار و ۲۸ میلیارد تومان بود.ذوب آهن اصفهان همچنین در سه ماهه نخست امسال تقریبا تولید میلگرد خود را از ۶۴ هزار و ۴۱۲ تن به ۱۰۶ هزار و ۵۰۷ تن رسانده و رشدی چشمگیر را به ثبت رسانده است.

با این حال تعداد تولید کلاف و ریل در این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت همراه بودهاست. «ذوب» در فصل بهار امسال ۴هزار و ۱۸۹ تن کلاف و ۲هزار و ۵۹۳ تن ریل تولید کرده است.از سوی دیگر تولید شمش کالایی این شرکت از هفت هزار و ۴۷۷ تن در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۴۴ هزار و ۲۶۱ تن در سه ماهه نخست امسال افزایش یافته و تقریبا ۶ برابر شده است.تولید شمش چدن ذوب آهن اصفهان هم از ابتدای امسال تا پایان خردادماه بیش از ۳ هزار تن بیشتر از فصل نخست سال قبل بوده و به ۲۷ هزار و ۴۴۱ تن رسیده است.

ارقام جذاب صادراتی «ذوب»

بدون تردید یکی از نقاط قوت شرکت‌های بورسی، درآمدهای ارزی حاصل از صادرات آنهاست زیرا که آن را به سهمی جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند. ذوب آهن اصفهان نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های صادرات محور، تا پایان خرداد امسال رقمی معادل ۴هزار و ۵۱۰ میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش کالایی و شمس چدن به کشورهای مختلف صادر کرده است.این در حالیست که این شرکت در سه ماهه نخست سال گذشته ۳هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان تولیدات مورد اشاره خود را صادر کرده بود.گزارش فعالیت خردادماه ذوب آهن اصفهان حکایت از آن دارد که این شرکت در این ماه ۱۲ هزار و ۲۴۹ تن تیر آهن، ۲۴ هزار و ۹۴۱ تن میلگرد، ۲۷ هزار و ۵۷۰ تن کلاف، ۱۸۲ هزار و ۲۰۸ تن شمش کالایی و ۴۰ هزار و ۱۸ تن شمش چدن صادراتی تولید داشته است. با این وجود به جز شمش کالایی، صادرات ذوب آهن نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش همراه بوده است.